94. Tygodnik SMN: Nowe oblicza Instagramu w 2022 roku

Marta Tabakow 11 sty 2022

Facebook upraszcza Adsy

Z pewną dozą nadziei, ale i niepewności spoglądamy na najnowsze doniesienia Mety dotyczące zmian w systemie reklamowym Facebooka. Liczba dotychczasowych celów reklamowych ma zostać zredukowana z 11 do 6, a system ma się opierać na modelu ODAX, czyli Outcome-driven Ad Experiences.

Reklamodawcy będą mieli do wyboru następujące cele (rezultaty biznesowe):

  • Świadomość;
  • Ruch;
  • Aktywność;
  • Kontakty;
  • Promocja aplikacji;
  • Sprzedaż.

Według Mety system stał się zbyt skomplikowany i nieintuicyjny, dlatego zapowiadane zmiany mają sprawić, ze Adsy będą bardziej logiczne, proste i przyjazne nawet dla mniej doświadczonych reklamodawców.

Źródło

Repostowanie na TikToku

Według ostatnich doniesień z Twittera, TikTok udostępnił do testów funkcję repostowania filmów. Niektórzy użytkownicy w opcjach udostępniania widzą nowy przycisk, dzięki któremu mogą opublikować wideo na swoim profilu i dodać do niego autorski komentarz.

Na ten moment wciąż nie wiemy, czy funkcja wejdzie na stałe do aplikacji.

Instagram w 2022 roku

Adam Mosseri, szef Instagrama, ogłosił plany dotyczące rozwoju aplikacji w nadchodzących miesiącach!

Po pierwsze, zmienią się możliwości przeglądania instagramowego feedu! Dostaniemy do dyspozycji 3 warianty:

  • Home – czyli dotychczasowy widok aktualności, w którym to algorytm dobiera treści na podstawie naszych zachowań w aplikacji;
  • Favorites – tak prawdopodobnie będzie nazywał się feed, w którym zobaczymy posty wybranych twórców lub znajomych, których nie chcemy przegapić;
  • Following – to powrót do korzeni, czyli chronologiczny feed z treściami od osób, które obserwujemy.

Po drugie, reels! Tak jak zapowiadaliśmy, Instagram skupi się jeszcze mocniej na rozwijaniu możliwości tworzenia wideo na platformie, a ruchome obrazki zdecydowanie zdominują nasze feedy. Prócz tego Mosseri zapowiada, że twórcy zyskają nowe możliwości monetyzacji treści.

I po trzecie: komunikacja. Szef IG w swoim nagraniu wspomina, że wiadomości tekstowe to obecnie najważniejsza z form komunikacji w internecie i zamierza ten fakt wykorzystać na platformie. Nie zdradził jednak, czego konkretnie mamy się w tym zakresie spodziewać.

Źródło

TikTok wychodzi na miasto

TikTok nawiązał współpracę z dystrybutorem treści wideo Atmosphere. Oznacza to, że wkrótce tiktokowe virale mogą zacząć pojawiać się na ekranach multimedialnych w siłowniach czy restauracjach fast food!

Trendujące filmy mają być dostosowywane przez firmę do wyświetlania na większych ekranach, łącznie z ingerencją w… ścieżkę dźwiękową! Edycja ma jednak sprzyjać zachowaniu oryginalnego klimatu filmiku.

Czy quizy na IG zniknęły bezpowrotnie?

Otóż nie do końca! W ostatnim czasie użytkownicy stories bezskutecznie poszukiwali tej opcji wśród naklejek. Rzeczywiście, quizy zniknęły, ale jest jeden trik, który niektórym osobom pozwala skorzystać z naklejki. 

Wystarczy otworzyć menu z naklejkami na stories, a następnie kliknąć pasek wyszukiwania nad nimi. Nie musicie nic wpisywać, po samym kliknięciu quiz powinien pojawić się automatycznie na liście.

Niestety nie możemy zagwarantować, że rozwiązanie sprawdzi się u każdego, ale warto próbować!

Udostępnij