Tygodnik SMN #51: Limity reklam na Facebooku?

Katarzyna Radziszowska 14 lis 2019

Kto rozleniwił się po długich, listopadowych weekendach i już odlicza dni do świąt? Z nami nie ma tak łatwo! Trzeba nadrobić socialowo – newsowe zaległości, a najlepiej zrobić to z tygodnikiem SMN. Dzisiaj przeczytacie o limitach reklam na Facebooku – o co w tym chodzi i dlaczego zostanie to wprowadzone? Dowiecie się także czym jest Brand Collabs Manager, jak wyłączyć powiadomienia na FB i z jakich filtrów już nie skorzystamy na Instagramie. Zaczynamy!

Limity reklam na Facebooku?

W ramach najnowszej aktualizacji Facebook ogłosił, że wkrótce wprowadzi ograniczenia dotyczące liczby reklam, które strona może wyświetlać w danym momencie. Wydaje się to być ciekawym rozwiązaniem, bo przecież dlaczego serwis sam sobie ogranicza swoje przychody?Jak wyjaśnia Facebook :„W połowie 2020 r. Wprowadzamy ograniczenie liczby reklam, które każda strona może wyświetlać w tym samym czasie. Limity reklam wpłyną tylko na niewielki odsetek reklamodawców i planujemy udostępnić więcej szczegółów na temat limitów na początku przyszłego roku.”Platforma tłumaczy, że zbyt duża liczba reklam może negatywnie wpłynąć na skuteczność reklamodawcy. Przy wielkiej ilości reklam wyświetlanych jednocześnie mniej reklam opuszcza fazę uczenia się i wydawany jest większy budżet, zanim system wyświetlania może zoptymalizować skuteczność reklamy.Innymi słowy – zbyt duża ilość reklam wpływa na pogorszenie ich wydajności. To może doprowadzić to tego, że wiele firm zacznie rezygnować z Facebooka z uwagi na malejącą skuteczność treści sponsorowanych. Stąd wprowadzenie ograniczeń, które wszystkim finalnie mają wyjść na dobre.Zmiany zostaną wprowadzone w połowie 2020 roku i bliżej tego terminu poznamy więcej szczegółów aktualizacji.Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-will-implement-limits-on-how-many-ads-a-page-can-run-in-2020/566605/

Facebook wprowadza narzędzie Brand Collabs Manager

Narzędzie to ma służyć parowaniu reklamodawców z twórcami- znajdziemy tam bazę twórców, z którymi możemy potencjalnie rozpocząć współpracę. Będzie to również rozwiązanie ułatwiające monetyzowanie publikowanych przez influencerów materiałów.Równocześnie Facebook zapowiedział, że niebawem zostaną wdrożone ulepszenia dotyczące analizy danych. Osoby tworzące reklamy będą mogły lepiej zrozumieć ich skuteczność. Firma wprowadzi także nowy sposób prezentowania danych w Creator Studio – zobaczymy jak dokładnie nasze treści rozpowszechniają się w serwisie.Są też dobre wieści dla tych, którzy korzystają z Creator Studio przy obsłudze profilu na Instagramie. Będzie można oznaczać innych na zdjęciu, a także otagować partnera biznesowego (’Paid Partnership’). Dodatkowo uzyskamy opcję wyłączenia komentarzy do posta na Instagramie.Kto nie korzysta z Creator Studio – pora tam zajrzeć!

Tutaj więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-expands-access-to-brand-collabs-manager-adds-new-insights-to-crea/566765/

Facebook umożliwi wyłączanie powiadomień

Użytkownicy Facebooka zyskają możliwość kontrolowania paska nawigacyjnego platformy. Pojawi się nowa opcja ustawiania skrótów. Dlatego jeśli denerwuje Was duża ilość powiadomień to właśnie powinniście skorzystać z tego rozwiązania.Aby użyć opcji „Ustawienia paska skrótów”, należy dotknąć i przytrzymać dowolny skrót na pasku nawigacji, który znajduje się na dole ekranu głównego Facebooka na iOS i na górze Androida. Pojawiające się menu pozwala całkowicie usunąć wybraną kartę lub pozostawić ją, ale wyłączyć nakładki czerwonej liczby znaczników.Uwaga – możliwość ustawienia paska skrótów jest już dostępna dla użytkowników iOS, a właściciele Androida zyskają ją w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Tutaj więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/zmiany-w-wygladzie-facebooka-aplikacja-umozliwia-wylaczanie-powiadomien

Nowy rodzaj grup – dla pracowników i pracodawców

Facebook coraz częściej staje się miejscem, gdzie komunikujemy się nie tylko z przyjaciółmi, znajomymi czy rodziną, ale także z współpracownikami. I właśnie dlatego serwis zdecydował, że wprowadzi nowy rodzaj grup. Będą to grupy, z których możecie korzystać wyłącznie w celu komunikowania się z ludźmi z pracy. Osoby, z którymi będziecie w grupie, nie będą widzieć waszych osobistych postów ani informacji, co pozwoli na uzyskanie wiele więcej prywatności. Członkowie tego typu społeczności będą mogli także rozmawiać ze sobą w Messengerze, nawet jeśli nie należą do grona swoich znajomych.Jak wykorzystać nową funkcję? Opcji należy szukać w polu „typ grupy” w jej ustawieniach. By wprowadzić zmiany, użytkownik musi posiadać uprawnienia administratora.

Tutaj więcej: https://www.digitalinformationworld.com/2019/11/communicate-and-collaborate-with-coworkers-in-facebook-groups.html

Ruszyły testy sekcji Facebook News

Sekcja ma oferować użytkownikom wyselekcjonowane treści pochodzące od wydawców. Na liście jest ponad 200 mediów – między innymi „Wall Street Journal” i „Washington Post”. Sekcja będzie dzieliła się na części. W jednej z nich znajdziemy informacje dotyczące aktualnych wydarzeń na całym świecie. Będzie także zakładka dotycząca materiałów z określonych dziedzin: biznesu, sportu, rozrywki czy zdrowia. Warto zaznaczyć, że Facebook News będą w wysokim stopniu spersonalizowane i dopasowane do preferencji użytkowników.Jeśli pracujecie w mediach i zaczęliście się martwić, to już uspokajamy: według zapowiedzi wprowadzenie Facebook News nie oznacza, że z News Feedu na kontach użytkowników znikną bieżące wiadomościTutaj więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-news-co-to-jest-tresci-od-200-wydawcow-agregator-newsow-facebook-jak-korzystac-oferta?

Selfie do zweryfikowania tożsamości

Facebook pracuje nad nowym systemem weryfikacji tożsamości, wykorzystując funkcję rozpoznawania twarzy. Opcja ta może być szczególnie pomocna, jeśli nie możecie otrzymać SMS-a z kodem potrzebnym do uwierzytelniania dwuskładnikowego lub jeśli utracie dostęp do konta e-mail.

Więcej tutaj: https://wersm.com/facebook-will-start-asking-for-a-selfie-to-verify-your-identity/

Nowe logo Facebooka

Gotowi na małe zmiany? Facebook wprowadza nowe logo, które ma odzwierciedlać ewolucję firmy na przestrzeni ostatnich lat. Zmiany jednak nie dotyczą samego Facebooka, ale bardziej innych platform dostępnych w ramach jego ekosystemu: Instagrama, WhatsAppa, czy Messengera. Jak Wam się podoba? Czekamy na Wasze komentarze!

When I started Facebook 15 years ago, I had no idea it would eventually include Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace and more. Many people don't know we build these products or that our teams often work together. But we believe people should, because it's important for people to know who's behind the products they use.Today we're introducing a new company logo to be clearer about the apps and technologies that come from Facebook. Here's what it'll look like when you start seeing it across our products.

Opublikowany przez Marka Zuckerboga Poniedziałek, 4 listopada 2019

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-nowe-logo-jest-zachowawcze-i-nijakie-to-odpowiedz-na-skandale-wokol-portalu-opinie

Facebook administratorem naszych danych medycznych?

Co powiecie na taki odważny plan Facebooka? Serwis planuje stworzyć narzędzie, które miałoby nam pomóc bardziej zadbać o nasze zdrowie. Narzędzie będzie miało za zadanie przypominać przykładowo o umówionych wizytach lekarskich, a także pomoże znaleźć najbliższe i najtańsze miejsce, gdzie możemy pójść do lekarza. Niby chęci i zamysły dobre, ale biorąc pod uwagę afery związane z wykorzystywaniem danych przez Facebooka, to ciężko przewidzieć jak narzędzie zostanie odebrane przez użytkowników.

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2019/10/facebook-chce-stworzyc-narzedzie-kontrolujace-nasze-zdrowie?

Twitter wprowadza sekcję Topics do śledzenia treści tematycznych

Dzięki tej sekcji użytkownicy będą mogli w łatwy sposób dotrzeć do interesujących ich tematów. Według zapowiedzi ,,Tematy” pozwolą użytkownikom na śledzenie tematycznych treści dotyczących ponad 300 zagadnień z takich dziedzin jak sport, gry czy rozrywka. Użytkownik będzie mógł oglądać tak pogrupowane treści w swoich aktualnościach, a ich doborem będzie się zajmować algorytm Twittera. Opcja od 13 listopada ma być dostępna dla wszystkich.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-sekcja-topics-do-sledzenia-tresci-tematycznych-dlaczego-jak-dziala-jak-korzystac-jak-wlaczyc?

Opcja ułatwiająca usuwanie Stories z kilku platform

Wrzucacie Stories na Instagrama i Facebooka? W takim razie z uśmiechem na twarzy będziecie korzystać z nowej opcji, która umożliwi usunięcie materiału z kilku platform równocześnie za pomocą jednego przycisku. Oszczędność czasu – gwarantowana.

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-opcje-ulatwiajaca-usuwanie-stories-z-kilku-platform

Instagram usuwa filtry z efektem operacji plastycznej

Pożegnamy się ze wszystkimi filtrami, dzięki którym użytkownicy wyglądają jakby m.in. zrobili sobie operację powiększania ust, wypełniania policzków lub wygładzania zmarszczek. Portal społecznościowy zwraca uwagę na to, że takie opcje mogą źle wpływać na zdrowie psychiczne użytkowników.

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-usuwa-filtry-z-efektem-operacji-plastycznej?

Udostępnij