122. Tygodnik SMN: Friendship with NFT is over

Paweł Napieralski 24 mar 2023

Zapraszamy do lektury kolejnego tygodnika SMN. W zeszłym tygodniu było bardzo TikTokowo, więc dla równowagi… – tym razem najwięcej się działo w Meta. 😉

Nowości dla profilów firmowych na LinkedInie

Na blogu Linkedin Ads pojawiły się informacje o dodaniu kolejnych funkcji dla profilów firmowych. Na liście widnieją:

– planowanie publikacji postów do trzech miesięcy do przodu

– Linkedin Audio Events – czyli pokoje rozmów na wzór Clubhouse. Uczestników proszących o głos można dopuścić „na scenę” i dyskutować razem z nimi. Ci mniej śmiali mogą przysłuchiwać się całości i reagować przy pomocy panelu emoji.

– automatyczna publikacja postów z nowymi ogłoszeniami o pracę

– możliwość obserwowania innych firm z poziomu profilu firmowego

Screenshot: LinkedIn Audio Events

Źródło

Nowa wersja WhatsAppa na desktopy

Meta w swoich informacjach prasowych opublikowało wpis na temat nowej desktopowej wersji aplikacji WhatsApp.

Pozwala ona między innymi na prowadzenie rozmów wideo do 8 osób jednocześnie, a także rozmów audio aż do 32 osób na raz.

To wszystko oczywiście przy zachowaniu pełnego szyfrowania E2E (od końca do końca). Program ma też usprawnioną szybkość działania oraz uproszczony interfejs, podobny do tego z wersji mobilnej.

Nową wersję WhatsAppa można pobrać także na Mac Os, tylko że jeszcze w wersji Beta.

Instagram testuje dłuższe Rolki w Relacjach

Według doniesień z Twittera, na Instagramie testowana jest opcja udostępnienia aż 60 sekund Rolki w Relacjach.

Na ten moment jest to maksymalnie 15 sekund – żeby zobaczyć całość, należy zazwyczaj kliknąć w relację i przejść do pełnej wersji posta.

Zbiorowe zaproszenia aktywnych do polubienia Fanpage FB!

Ręczne zapraszanie osób aktywnych pod postami do polubienia strony, to jedna ze znanych, darmowych metod na całkiem skuteczne (jak na zerowy wydatek) pozyskiwanie nowych fanów. Jest to jednak proces dosyć pracochłonny, a właściwie to… był!

Meta wyszło naprzeciw administratorom stron i w kolejnych profilach pojawia się możliwość zaproszenia wszystkich aktywnych na stronie do jej polubienia. Co więcej, można wybrać też konkretną reakcję (możemy odsiać „wrrr” i „przykro mi”).

Aby skorzystać z nowej funkcji, należy wejść do Business Suite i przescrollować stronę główną, aż znajdziemy menu widoczne poniżej:

Dzięki Dominika za cynk!

Meta rezygnuje z dystrybucji NFT

Stało się. Na ten moment firma z Doliny Krzemowej rezygnuje ze swoich rozwiązań umożliwiających kupowanie oraz sprzedawanie cyfrowych kolekcji.

Prawdopodobnie związane jest to z większymi cięciami kosztów w firmie (w tym roku przewiduje się aż 10 000 zwolnień oraz rezygnacje z 5000 rekrutacji) i inwestowaniem środków z najbardziej owocne działania – na ten moment Meta skupia się na Twórcach oraz ich możliwościach zarabiania, a także coraz śmielej spogląda w kierunku AI.

Udostępnij