110. Tygodnik SMN: UOKiK wyjaśnia influencerom, jak mają oznaczać współprace

Paweł Napieralski 17 paź 2022

Chcecie dowiedzieć się, co słychać w wielkim świecie? W takim razie zapraszamy na przegląd najciekawszych newsów z naszej cyfrowej rzeczywistości…

Instagram testuje funkcję podmiany muzyki w Rolkach

U wybranych osób pojawia się opcja zmiany dźwięku/muzyki w opublikowanych już Rolkach. Możliwość pojawia się w momencie, kiedy pierwotnie użyta muzyka jest niedostępna (np. została usunięta z bliblioteki lub wyciszona z powodu roszczeń).

Avatary w Meta Horizon zyskają… nogi!

Stało się. Brak nóg u postaci była, poza pokraczną grafiką, jednym z największych elementów krytyki wirtualnej rzeczywistości stworzonej przez Meta. Niedługo społeczność nie będzie mogła już na to narzekać Hura!

UOKik prezentuje nowe efekty na Instagrama

Niedawno pisaliśmy Wam o nowych zaleceniach prezeza UOKiK, dotyczących oznaczania płatnych promocji oraz współpracy w influencerskich postach w mediach społecznościowych.

Nowopowstały filtr pozwala na automatyczne nałożenie na zdjęcie lub film belki z informacją o treści sponsorowanej.

Rozwiązanie jest to całkiem ciekawe, jednak ma jedną, zasadniczą wadę – efektów z poziomu aplikacji nie można nanosić na gotowe już zdjęcia i filmy z galerii, a jednak w ten sposób większość influencerów publikuje już wcześniej przygotowane i obrobione materiały.

Osiągnięcia w Rolkach

Kojarzycie w trofea i odznaki, za osiągnięcia w grach? Meta pracuje obecnie nad wdrożeniem dwóch osiągnięć, które można otrzymać do danej Rolki. Obecnie są to:

– Trendsetter – odznakę otrzymuje się za wykorzystanie trendującgo dźwięku lub efektu w swojej Rolce

– Creative Streak – za remiksowanie lub współtworzenie Rolek z innymi twórcami. To „trofeum” jest o tyle zaskakujące, że jednak nazwa sugeruje regularną publikację (coś jak Streaki na Snapchacie).

Na ten moment przewidywane jest, że osiągnięcia będą widocznie jedynie dla autora.

Czy w przyszłości będzie ich więcej i czy będą dodatkowo oznaczane na profilu?

Nad tym możemy się póki co jedynie zastanawiać, jednak taka gamifikacja faktycznie mogłaby być kolejną zachętą do kreowania większej ilości treści wideo, nawet wśród tych bardziej upartych twórców.

Jak widać – Instagram nie daje w kwestii tego formatu za wygraną.

Udostępnij