Tygodnik SMN #53: Przesyłanie plików z Facebooka na Zdjęcia Google

Katarzyna Radziszowska 12 gru 2019

Kto z Was odlicza już dni do świąt? Mamy nadzieję, że w wirze przygotowań znajdziecie też chwilę czasu na aktualizację social-mediowych wiadomości. Rozgrzejemy Wasze serca gorącymi newsami! W nowym tygodniku przeczytacie między innymi o reklamach in-stream na Facebooku, o Instagramie, który stawia na bezpieczeństwo najmłodszych i o wielowątkowych konwersacjach na Twitterze. Na koniec miła niespodzianka – przegląd najlepszych bożonarodzeniowych kampanii.

Z Facebooka na Zdjęcia Google

Już niebawem otrzymamy możliwość większej kontroli nad naszymi materiałami. Jest to częścią projektu transferu danych (The Data Transfer Project – DTP), przy którym współpracują m.in. Google, Microsoft, Facebook i Twitter. Nowe narzędzie pozwoli przesyłać swoje zdjęcia i filmy z Facebooka do innego serwisu np. Zdjęć Google. To super opcja dla tych, którzy są zapominalscy i nie tworzą odruchowo automatycznej kopii zapasowej zdjęć ze swojego smartfona.Opcja ma nam znacznie ułatwić życie i przesyłać dane za pomocą jednego, magicznego kliknięcia do różnych aplikacji. Brzmi interesująco! Ostatecznie projekt ma objąć przesyłanie nie tylko zdjęć czy wideo, ale tak samo ma dotyczyć e-maili, kontaktów czy zadań z kalendarza.Zmiany zaczną być wprowadzane najpierw w Irlandii już w pierwszej połowie 2020 roku, a my w Polsce będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Więcej tutaj: https://antyweb.pl/5-powodow-dla-ktorych-powinienes-as-kupic-robota-sprzatajacego/

Facebook udostępnia reklamy in-stream polskim wydawcom i twórcom

Od 9 grudnia z narzędzia mogą korzystać już polscy wydawcy i twórcy. Chodzi o dostępność reklam typu in-stream, które są wyświetlane przed lub w trakcie filmów, a także w formie grafiki poniżej okna odtwarzacza.Jest jedno “ale”, Aby uzyskać możliwość stosowania tego formatu w swoich reklamach, należy zaaplikować o dostęp do narzędzi monetyzacyjnych Facebooka oraz spełnić kilka warunków:

  • Przekroczyć próg 10 tys. użytkowników obserwujących stronę.
  • Osiągnąć 30 tys. co najmniej jednominutowych wyświetleń dla filmów trwających przynajmniej trzy minuty w ciągu ostatnich 60 dni.
  • Spełniać zasady monetyzacji dla partnerów, przy czym filmy, które mają zawierać reklamy, muszą również być zgodne z zasadami monetyzacji treści.

Rozpatrywanie takiej aplikacji może potrwać do 4 tygodni, a odpowiedź otrzymujemy mailem.

Więcej tutaj: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-reklamy-in-stream-jak-to-dziala-konieczne-10-tys-obserwujacych-jakie-warunki-jakie-przychody-jak-korzystac

Pomoc w zarządzaniu grupami: sugerowany moderator

Zakładasz grupę na Facebooku, która rośnie, rośnie i rośnie…To fantastycznie! Ale wiadomo, że im więcej osób, tym więcej czasu trzeba spędzić na moderowaniu dyskusji, akceptacji postów, odpowiedzi na komentarze itp. Niestety, znalezienie kandydatów odpowiednich do roli moderatora też wymaga od nas wysiłku. Aby pomóc, Facebook dodaje teraz nowe narzędzie: „sugerowanego moderatora”, które pozwoli zidentyfikować kluczowych członków grupy, którzy mogą być dobrymi kandydatami na moderatorów i liderów grup. Aby wyświetlić rekomendacje „sugerowanego moderatora” należy:

  • Przejść do sekcji „Narzędzia administracyjne” w grupie,
  • W sekcji zatytułowanej „statystyki z ostatnich 28 dni” przesunąć w lewo, aż dojdziemy do sekcji z kilkoma sugerowanymi moderatorami do przejrzenia,
  • Po kliknięciu tej sekcji zobaczycie listę konkretnych członków, którzy według Facebooka będą pasować do grupy jako moderatorzy,
  • Na tej liście możecie bezpośrednio zaprosić tych członków do dołączenia do zespołu moderatorów.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-suggested-moderator-recommendations-to-assist-in-group-mana/568570/

Nowe opcje układu Stories na Instagramie

Otrzymamy opcję wybrania różnych stylów (ramek) naszych Stories. Serwis testuje również nową opcję „Shoutouts”, która zapewnia niestandardowe szablony Stories na urodziny i podobne okazje.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-now-testing-its-new-layout-options-for-instagram-stories-frames/568857/

Instagram testuje nowy sposób podziału obserwowanych kont

Serwis testuje nową funkcję, która pomoże rozróżnić, na które konta są dla nas bardziej interesujące, a które mniej. Wprowadzenie tej funkcji pomoże wyeliminować obserwujących, których realnie nie jesteśmy zainteresowani.Nowa funkcja podzieli konta według następujących parametrów:

  • Tematykę kont (takie jak sztuka, komiksy, podróże itp.)
  • Data rozpoczęcia, kiedy zaczęliśmy obserwować profil.
  • Z kim najczęściej komunikujemy się, a z kim najmniej.
  • Czyje posty najczęściej widzimy w swoich aktualnościach.

Więcej tutaj: https://newsfeed.org/instagram-is-testing-a-new-way-of-dividing-up-accounts-you-follow

Bezpieczeństwo najmłodszych najważniejsze

Mowa o nowej aktualizacji Instagrama. Przy okazji zakładania konta pojawia się pytanie o datę urodzenia użytkownika. Zgodnie z warunkami, każdy, kto chce je posiadać, musi mieć ukończone co najmniej 13 lat. Pozwoli to dostosować treści do wieku oraz zapewni młodym użytkownikom bezpieczeństwo. Zmiany dotyczą także wiadomości. Od teraz ta grupa wiekowa będzie dostawała je tylko od znajomych i zaufanych kont.

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2019/12/instagram-stawia-na-bezpieczenstwo-najmlodszych?

Snapchat rozpoczyna testowanie trybu „Cameo”, który wstawia obraz w pliki GIF

Nowa funkcja jest obecnie testowana wśród wybranych użytkowników we Francji. O co chodzi? Trzeba będzie zrobić sobie selfie, później wybieramy GIF-a, do którego chcemy dopasować swoją twarz. Snapchat zapowiada, że na początku będzie dostępnych około 150 krótkich klipów wideo dla Cameo, a nowe będą pojawiać się co tydzień. Całkiem ciekawa i zabawna opcja.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/snapchat-begins-testing-cameo-mode-which-inserts-your-image-into-gifs/568733/

Twitter testuje wielowątkowe konwersacje

,,Drzewa konwersacji” mają za zadanie ułatwić użytkownikom poruszanie się między wybranymi wątkami. Rozwiązanie jest teraz testowane w wersji beta, a jego oficjalne wprowadzenie jest planowane na 2020 rok. Nowa opcja została zauważona przez Jane Manchun Wong.

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-wielowatkowe-konwersacje

Shutterstock ujawnia nowe trendy kolorystyczne na rok 2020

Szukacie inspiracji i już planujecie działania na 2020 rok? Z pomocą przychodzi Shutterstock, który przeanalizował dane pobierania obrazów 1,9 miliona klientów – projektantów, marketerów, kreacji i blogerów pracujących z wyprzedzeniem nad kampaniami i projektami na 2020 rok.Więcej tutaj: https://wersm.com/shutterstock-reveals-color-trends-2020/

Marketing w 2020 roku – czego się spodziewać?

Grudzień to czas prognoz na zbliżający się nowy rok. Jaki będzie marketing 2020 według doświadczonych marketerów? Czego możemy się spodziewać, na co nastawić i jak przegonić konkurencję? Przeczytajcie ciekawy artykuł Marketera Plus:https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/gotowy-na-kolejny-rok-zobacz-jaki-bedzie-marketing-2020-czesc-1/

Ps. A co do Marketera Plus – jeśli interesujecie się nowinkami z dziedziny marketingu to polecamy zakup całego magazynu! Tym bardziej, że mamy dla Was specjalny kod rabatowy. Na hasło: SOCIALMEDIANOW otrzymacie 10 % rabatu.

Last Christmas, I gave you my heart…

…przyznać się – kto po przeczytaniu tego zdania już zaczął nucić w głowie te słowa? ☺ Łapcie przegląd najlepszych bożonarodzeniowych kampanii z roku 2019: https://nowymarketing.pl/a/24195,swieta-2019-przeglad-najlepszych-bozonarodzeniowych-kampanii?

Więcej wiedzy?

  • Już 16 grudnia w Warszawie porozmawiamy o psychologii w mediach społecznościowych – zarówno w kontekście działań reklamowych, jak i dobrego samopoczucia. Do dyskusji zaprosiliśmy ekspertów takich jak Joanna Chmura, Sandra Lasek i Michał Pasterski: https://www.facebook.com/events/511706832706621/
  • Jak dobrze rozpocząć 2020 roku? Oczywiście razem z nami! 24 stycznia organizujemy Dzień Social Media w Warszawie, podczas którego Paweł Tkaczyk, Mariusz Łodyga i Piotr Chmielewski będą rozmawiać o strategii: https://www.facebook.com/events/2414344532168443/?active_tab=about

Udostępnij