Tygodnik SMN #61: Instagram testuje udostępnianie live'ów na Facebooku

Katarzyna Radziszowska 23 kwi 2020


Jak tam Wasz home office? Radzicie sobie w tych trudnych czasach? Mamy nadzieję, że tak! My niezmiennie zbieramy dla Was nowości ze świata #socialmedia. W 61. Tygodniku SMN przeczytacie między innymi o ulepszeniach w transmisjach LIVE na Instagramie, kolorowych tłach na profilu FB, a także nowościach na LinkedInie – ankietach w postach, śledzeniu konwersacji połączonej z określonym hashtagiem i możliwości edycji zdjęć w wersji przeglądarkowej serwisu. Startujemy!

Instagram testuje udostępnianie live’ów na Facebooku

Aktualizacja pozwoli na jednoczesne nadawanie dla odbiorców obu platform. Do tej pory użytkownik, po skończonej transmisji live, miał opcję zapisania materiału, a wideo mogło być później wykorzystane w innych serwisach. Teraz zyskamy możliwość zaznaczenia nowej opcji w ustawieniach relacji na Instagramie – tak, aby live’y mogły być automatycznie wyświetlane również na Facebooku. To na pewno przyczyni się do zwiększenia zasięgu i dotarcia do szerszego grona publiczności. Super opcja! Warto dodać, że Instagram ostatnio udostępnił możliwość oglądania transmisji wideo na żywo w przeglądarkach internetowych, a do tej pory ta opcja była możliwa tylko w aplikacji mobilnej. 

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-udostepnianie-liveow-na-facebooku

Wspieranie małych firm na Instagramie

Serwis wprowadza nowe naklejki, które mają pomóc małym firmom podczas pandemii COVID-19. Naklejki umożliwiają użytkownikom kupowanie kart podarunkowych lub przekazywanie darowizn na zbiórkę pieniędzy. Są dostępne w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, a na całym świecie skorzystamy z nich w nadchodzących tygodniach.

Więcej tutaj: https://wersm.com/new-instagram-stickers-to-help-small-businesses-survive-the-pandemic/

“Wyzwanie” na Instagramie

Zostajemy przy temacie naklejek: Instagram chce wprowadzić w Stories nową z nich o nazwie „Wyzwanie”. Dzięki niej użytkownicy będą mogli wspólnie brać udział w różnego rodzaju inicjatywach – odpowiedzieć na jakikolwiek film za pomocą własnego wideo, a następnie nominować kogoś innego. Dodatkowo, dzięki naklejce będzie można wyszukiwać różne, popularne wyzwania. Opcja przypomina trochę funkcję “Duetów” znanych z TikToka. 

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-nowa-naklejke-w-stories

Biznesowe naklejki na IG

Instagram chce przetestować nową opcję naklejek, która umożliwi użytkownikom udostępnianie profilu biznesowego swoim obserwatorom, w tym nagłówka i podglądu trzech najnowszych zdjęć. Taka opcja pozwoli na promowanie swojego biznesu lub polecenia dowolnej firmy, z której usług skorzystaliśmy i jesteśmy zadowoleni. A jaki jest powód wprowadzenia tej nowości? Instagram szuka sposobów na promowanie małych firm cierpiących z powodu pandemii koronawirusa. 

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-working-on-new-stickers-that-would-enable-users-to-promote-busi/576496/

Facebook testuje kolorowe tła dla profilu

Czy ktoś marzył o kolorowym profilu na Facebooku? Według ostatnich doniesień platforma testuje taką opcję! Funkcja zmieniłaby kolor tła w aplikacji mobilnej w oparciu o dominujący odcień na zdjęciu profilowym użytkownika. Przypominamy, że już w 2017 roku serwis eksperymentował z podobnymi zabiegami, zmieniając wyświetlanie nagłówka w postach na dominujący kolor obrazu podglądu linku. Tak czy siak, podsumowując: czy zmiana wpłynie na większe zaangażowanie użytkowników? Raczej nie, ale to fajny bajer do wypróbowania. 

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-adaptive-color-backgrounds-for-profiles/576394/

Jak radzić sobie w czasach pandemii? Gotowe rozwiązania od Facebooka

Wiele firm w obecnych czasach stanęło przed nieoczekiwanymi wyzwaniami. Jak rozmawiać z klientami? Jak utrzymać z nimi kontakt? I tutaj z pomocą przyszedł Facebook, który postanowił podzielić się z nami kilkoma pomysłami. Przygotowano gotowe szablony do wykorzystania, które można umieścić na swoim profilu. Platforma rekomenduje też położenie nacisku na odpowiadanie na zapytania za pośrednictwem Messengera i Instagrama bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. Warto ustawić automatyczne odpowiedzi na często zadawane pytania – takie jak godziny pracy firmy czy sposób składania zamówień. Zebrano też 5 pomysłów na transmitowanie na żywo oraz wskazówki dotyczące transmisji live. Wszystkie te materiały znajdziecie pod tym linkiem: https://www.facebook.com/business/boost/stay-connected-through-disruptions

TikTok ogranicza wysyłanie i odbieranie wiadomości dla nastolatków

Wedle doniesień BBC, wkrótce osoby poniżej 16 roku życia zostaną powiadomione w aplikacji o nadchodzącej zmianie, a mianowicie o wyłączeniu wysyłania i odbierania wiadomości – funkcja ta będzie dla nich niedostępna od 30 kwietnia. Zatem ci, którzy urodzili się po roku 2004 utratą opcję korespondowania na TikToku. Warto jednak zaznaczyć, że zablokowanie możliwości wysyłania wiadomości jest wprowadzane w oparciu o dane, które użytkownik uzupełnił podczas rejestracji, a te dane nie są w żaden sposób weryfikowane. Pojawia się zatem pytanie, na ile działania przyniosą zamierzone efekty. 

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/04/tiktok-nie-powoli-nastolatkom-na-wysylanie-i-odbieranie-wiadomosci

Dużo nowych opcji na LinkedInie

Prawdopodobnie już za niedługo do postów na LinkedInie będzie można dodawać ankiety. Dzięki temu użytkownicy zdobędą informacje od swoich obserwatorów na dowolny temat. Już tłumaczymy, jak to wygląda w praktyce. Możemy stworzyć pytanie z maksymalnie czterema odpowiedziami do wyboru. Dodatkowo zyskamy też opcję ustawienia czasu trwania ankiety, a finalnie będzie można opublikować ją jak zwykły post na profilu lub w grupie. Ankiety będą dostępne w wersji serwisu na przeglądarki internetowe oraz w aplikacji mobilnej. Ale to nie jedyna nowość na LinkedInie. Serwis pracuje także nad nową opcją „PresentationMode”, która pokaże konwersacje połączone z określonym hashtagiem na platformie w formacie pełnoekranowym i ma zachęcić do prowadzenia rozmów użytkowników, a także testuje opcję edycji zdjęć w wersji serwisu na przeglądarki internetowe – to istotna zmiana, w szczególności, że w tej chwili opcje edycji obrazu na komputerze są dosyć mocno ograniczone. 

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-is-working-on-polls-and-a-new-hashtag-presentation-mode/576321/

Snapchat radzi, jak prowadzić komunikację w czasie pandemii

Nie tylko Facebook wspiera swoich klientów w czasach pandemii koronawirusa. Do tego grona dołączył także Snapchat, który opublikował krótki poradnik dotyczący prowadzenia komunikacji w serwisie. Zwraca on uwagę na to, że podstawą jest zrozumienie aktualnych potrzeb klientów i dopasowanie się do nich. Według serwisu nie powinno się wykorzystywać kryzysu do promocji swoich produktów lub usług, a lepiej jest tworzyć wartościowe i cenne treści. Snapchat podsuwa też cenną wskazówkę: jak nigdy, aktualne teraz są wszelkie treści typu DIY: przepisy na potrawy, ćwiczenia w domu, beauty tipy, wskazówki jak zorganizować pracę w domu. To super pomysły na treści, które możecie publikować na swoich profilach.

Więcej tutaj: https://forbusiness.snapchat.com/resources/covid-19-support

Warto przeczytać:

Zapoznajcie się z wypowiedziami przedstawicieli 8 firm o tym, co było dla nich największym wyzwaniem ostatnich dni, jakie zmiany w komunikacji musieli wprowadzić, a także o to, jakie korzyści mogą wynikać z kryzysu. Ciekawy artykuł tutaj: https://nowymarketing.pl/a/25904,8-polskich-firm-o-komunikacji-wyzwaniach-i-szansach-w-dobie-koronawirusa

Rozliczenie „Za efekt” przy współpracy z agencją
Czy rozliczanie się za „efekt” jest efektywne? Czy strony tej współpracy mogą być z niej zadowolone? Jak wyglądają na dziś stawki za reklamę na Facebooku? Jakie produkty/usługi będą miały kłopoty sprzedając via Facebooka? O tym wszystkim Mariusz Łodyga rozmawiał z Piotrem Chmielewskim. Nagranie możecie obejrzeć tutaj: https://www.facebook.com/watch/live/?v=1166591783675547

Udostępnij