109. Tygodnik SMN: UOKiK wyjaśnia influencerom, jak mają oznaczać współprace

Paweł Napieralski 04 paź 2022

Po krótkiej nieobecności wracamy do gry! Serwujemy ostatnie nowinki ze świata mediów społecznościowych…

UOKiK publikuje garść wiedzy o treściach reklamowych w mediach społecznościowych

W poniedziałek na oficjalnym koncie UOKiK pojawił się link do obszernego dokumentu, pełnego rekomendacji dotyczących działań influencerskich, ale nie tylko.

Uwagę szczególnie przykuwa dział dotyczący autopromocji, która także wymaga specjalnego oznaczenia w treści! Bierzcie i czytajcie z tego wszyscy (uwaga, link otwiera pobieranie!)

Źródło

Przycisk <nie lubię tego> na TikToku!

Testowana od dłuższego czasu funkcja, zostaje w końcu wdrożona u wszystkich użytkowników aplikacji.

Funkcja dotyczy oczywiście tylko sekcji komentarzy – same filmiki w dalszym ciągu można jedynie polubić lub zapisać.

Działanie ma na celu lepszą segregację komentarzy adekwatnych do treści. Podobnie jednak, jak na platformie YouTube – nie będzie widoczna liczba „łapek w dół” dla danego komentarza.

Źródło

Obywatele USA pochwalą się swoimi kolekcjami NFT na Instagramie i Facebooku

Kiedyś wspominaliśmy o tej funkcji – teraz pojawiła się ona oficjalnie na rynku USA. Dzięki niej, użytkownicy platform Meta będą mogli na profilach chwalić się swoją kolekcją posiadanych NFT.

Co ciekawe, w ramach celebracji tego wydarzenia, sam Mark Zuckerberg oddał na aukcję trwającą w dniach 24-28 września tego roku, NFT ze swoją kartą baseballową:

Jak to młodzież mówi – cute!

Uprzedzając misterne plany – zapisanie tych obrazków na pulpit nie uczyni Was właścicielami tego NFT, sprzedanego za zawrotną kwotę 105 tysięcy dolarów!

O samym procesie wprowadzania NFT na Instagrama, dowiecie się z naszego 105 tygodnika. Zapraszamy do lektury!

Źródło

Meta przedstawia nowy generator treści AI – Make-A-Video!

Widzieliśmy już AI generatory grafik, pora pójść o krok dalej i uderzyć w animacje i filmiki!

W piątek na newsroomie Meta AI pojawiło się ogłoszenie przedstawiające nowy system Make-A-Video. Więcej, na jego temat, dowiedzie się z landingu. Znajdziecie na nim przykładowe animacje, podzielone na 3 sekcje:

– surrealistyczne
– realistyczne
– stylizowane

Które spodobały Wam się najbardziej? Koniecznie dajcie znać w komentarzu!

Źródło
—————

To już wszystko. Do zobaczenia za tydzień – kolejny numer tradycyjnie przejmuje Marta!

Udostępnij