68. Tygodnik SMN: czy Instagram Reels wyprą Tik-Toka?

Karolina Kociołek 06 sie 2020

Czy ostatnie zapowiedzi Donalda Trumpa zakończą ekspansję Tik-Toka w Stanach Zjednoczonych i kto – Instagram, czy Microsoft – wykorzysta nadarzającą się w związku tym okazję?

Czy Instagram Reels wyprą Tik-Toka?

W ostatnich dniach cały świat żył informacjami na temat planów zbanowania Tik-Toka w Stanach Zjednoczonych. Donald Trump zapowiedział, że aplikacja zostanie zablokowana w USA, chyba że do 15 września kupi ją amerykańska firma. Z Tik-Toka korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych ich liczba sięga już kilkudziesięciu milionów i wciąż rośnie. Nic dziwnego, że w odpowiedzi na słowa amerykańskiego prezydenta, Microsoft wyraził zainteresowanie wykupieniem Tik-Toka, albo przynajmniej jego amerykańskiego oddziału.

Z odpowiedzią na zablokowanie Tik-Toka w USA pojawił się także Instagram, który w przeciwieństwie do Microsoftu nie planuje  wykupować chińskiej aplikacji. Zamiast tego w Stanach i 50 innych krajach odbyła się premiera zapowiadanych Instagram Reels. Nowa opcja została najpierw przetestowana w Brazylii, a następnie we Francji, Niemczech i Indiach.

Instagram Reels to w uproszczeniu, oferują bardzo podobne opcje do Tik-Toka. Możemy  nagrać 15-sekundowe wideo do podkładu dźwiękowego i udostępnić je za pośrednictwem aplikacji. Jeśli Stany Zjednoczone wzorem Indii faktycznie zabnują Tik-Toka, Reels mają szansę na powtórzenie sukcesu Instagram Stories. W końcu użytkownicy aplikacji będą poszukiwali alternatywy, która umożliwi im danie ujścia ich kreatywności.

Więcej infromacji: https://about.fb.com/news/2020/08/introducing-instagram-reels/ 

Wiadomości bez logowania na Messengerze

Facebook wprowadził nową wtyczkę dla stron internetowych, która umożliwia wysyłanie wiadomości do stron firmowych na Facebooku bez konieczności logowania do Messengera, czy Facebooka. Wtyczka umożliwia rozmowę w okienku pop-up na stronie internetowej. Czat z gościem zakończy się po wyłączeniu go przez użytkownika lub po 24 godzinach od rozpoczęcia rozmowy za pośrednictwem czatu w witrynie internetowej. W skrzynce odbiorczej Waszej strony firmowej pojawi się napis “gość” oraz krótki identyfikator liczbowy. Do tej pory rozmowy przez Messengera mogli prowadzić jedynie zalogowani użytkownicy.

Jeśli na waszej stronie internetowej jeszcze nie macie wtyczki umozlwiającej rozmowę przez Messengera, możecie ją pobrać stąd: https://www.facebook.com/business/m/add-messenger-to-your-website. Wtyczka czatu jest bezpłatna i łatwa do skonfigurowania.Wtyczka umożliwia integrację Messengera bezpośrednio z witryną firmy. Dzięki niej możliwe jest udzielenie pomocy klientom w szybki i wygodny sposób.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-updated-chat-plugin-for-websites-enables-messaging-without-loggi/582898/

Facebook stawia na muzykę

Facebook rozpoczyna kolejną bitwę z YouTube i wprowadza teledyski. Wszystko po to, by zatrzymać użytkownika w serwisie na dłużej. We wpisie na swoim oficjalnym blogu, Facebook poinformował, że wprowadza teledyski (początkowo jedynie dla użytkowników w USA, jednak z czasem powinny trafić na kolejne rynki). Co ważne, Facebook nie chce jedynie powielać treści dostępnych na YouTube. W serwisie swoje premiery będą mieć ekskluzywne treści wideo od J. Balvina, Karola G, Sebastiana Yatry, Alejandro Fernandeza i Calibre 50. Podobnie, jak w przypadku innych materiałów wideo, można dawać reakcję, dodać komentarz czy udostępnić teledysk. Dzięki temu zamiast wrzucać link do YouTube’a, będzie można udostępnić teledysk swojego ulubionego artysty bezpośrednio z poziomu Facebooka.

Niestety nie znamy jeszcze żadnych terminów i nie wiemy, kiedy teledyski będą dostępne w Polsce. 

Więcej informacji: https://about.fb.com/news/2020/07/music-videos-on-facebook/?fbclid=IwAR2FatdNMVBtpT9xa1RLZ733MRPZI0G6I5u9ac66o2a4E6cDH4IK7DdBcP0

Udostępnianie rozmów grupowych podczas transmisji LIVE na Facebooku

Każdy kto choć raz próbował samodzielnie zorganizować transmisję live spotkał się z pewnością z pewnymi trudnościami technicznymi, zwłaszcza, gdy podczas live’a miała wystąpić więcej niż jedna osoba. Facebook postanowił wykorzystać potencjał Messenger Room i pozwolić użytkownikom udostępniać swoje rozmowy podczas transmisji live. Nowa funkcja umożliwi więc udział aż do 50 osób w transmisji live. 

Na swoim oficjalnym blogu Facebook tłumaczy decyzję o wprowadzeniu nowej opcji, rosnącym zainteresowaniem transmisji LIVE. W czerwcu tego roku liczba transmisji na żywo wzrosła dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim. Więcej transmisji live mogliście zobaczyć także na naszym fanpage’u, gdzie w ostatnim czasie zorganizowaliśmy dwa wydarzenia online: The Big 5 Theory i Social Media Summer Camp.

Więcej informacji: https://about.fb.com/news/2020/07/go-live-on-facebook-from-messenger-rooms/ 

Twitter planuje płatne subskrypcje

Większość popularnych serwisów społecznościowych umożliwia użytkownikom w pełni darmowe korzystanie ze swoich zasobów w zamian za wyświetlania ich reklam, które są dla nich źródłem dochodu. Tym ciekawsze wydają się ostatnie poczynania Twittera,który bada grunt i pyta użytkowników o to, za co byliby w stanie zapłacić w ramach subskrypcji. Jak donosi Matt Navarra,Twitter zaczął wysyłać do niektórych użytkowników ankiety, w których bada ich gotowość do opłacania miesięcznego abonamentu w serwisie, który miałby gwarantować dodatkowe korzyści.

Jakie korzyści miałaby oferować płatna subskrybcja? Póki co Twitter pyta o takie opcje jak możliwość cofania wysłanego tweeta, szersze niż obecnie możliwości edycji wpisów czy też umieszczanie filmów – dłuższych i lepszej jakości niż obecnie.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-surveys-users-on-possible-options-for-tweet-subscriptions/582736/ 

WhatsApp walczy z fake newsami

Pewnie niejednokrotnie otrzymaliście od rodziny lub znajomych przekazywaną wiadomość na WhatsAppie. Twórcy aplikacji zauważyli, że jest to jedna z chętniej wykorzystywanych przez użytkowników funkcji, która jednak nieużywana w odpowiedni sposób, może przyczynić się do powstawania łańcuszków i szerzenia fake newsów. Dlatego też twórcy zadbali o to, by nadać specjalną etykietę wielokrotnie przekazywanym wiadomościom. 

Na oficjalnym blogu możemy przeczytać, że na początku tego roku utworzono limit dotyczący tego, ile razy można jednocześnie przekazać wiadomość, aby wciąż utrzymać prywatny charakter aplikacji WhatsApp. Od teraz w Brazylii, Hiszpanii, Irlandii, Meksyku, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i we Włoszech można korzystać dodatkowo z opcji ułatwionego wyszukiwania wielokrotnie przekazywanych wiadomości. Twórcy chcą w ten sposób ułatwić użytkownikom znaleźć wiadomości z serwisów informacyjnych i innych  źródeł informacji dotyczących otrzymanych treści.

Więcej informacji: https://blog.whatsapp.com/search-the-web 

Warto wiedzieć:

Udostępnij