![](https://socialmedianow.pl/wp-content/uploads/2022/02/1920-2.png)
99. Tygodnik SMN: To koniec Facebooka w Europie?
Tak, dzisiaj clickbaitowy tytuł. Idealny na ożywienie emocji w środku tygodnia. Zwłaszcza że w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych, ten temat nie znika z pierwszych stron i newsfeedów znacznej części kanałów informacyjnych. Poniżej znajdziecie oficjalne stanowisko firmy Meta w tej sprawie.
„Porzucenie działań na terenie Europy w żadnym wypadku nie jest w interesach ani planach firmy Meta” – czytamy w oficjalnym wpisie Meta z 8 lutego 2022 roku Meta Is Absolutely Not Threatening to Leave Europe.
W swoich poprzednich wypowiedziach, przedstawiciele Meta wyrażali jedynie zaniepokojenie coraz większymi utrudnieniami prywatnościowymi w transferze danych z usług między terenami Europy a Stanami Zjednoczonymi.
Chodzi o zgodę Unii Europejskiej na kontrolowanie i przesyłanie danych o użytkownikach między krajami i kontynentami. Ta zgoda została jednak podważona przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości w lipcu 2020 i do dziś sprawa pozostaje nierozwiązania.
Jednocześnie we wspomnianym wyżej wpisie, na newsroomie Meta, Markus Reinisch, wiceprezes ds. polityki publicznej w Europie, wyraża swoje nadzieje wobec kolejnych negocjacji w sprawie Tarczy Prywatności.
„[…] Podobnie jak inne firmy, przestrzegamy przepisów europejskich, polegamy na standardowych klauzulach umownych oraz stosujemy odpowiednie zabezpieczenia danych, aby móc świadczyć usługi na całym świecie. Firmy potrzebują dokładnych i globalnych przepisów, aby dbać o długoterminowe bezpieczeństwo transatlantyckiego przepływu danych. Tak, jak ponad 70 innych firm z różnych branż, ściśle monitorujemy zmiany regulacji i ich potencjalny wpływ na naszą europejską działalność.” – czytamy w dalszej części oświadczenia firmy Meta.
Jaki będzie efekt tych negocjacji? Wszystko jeszcze przed nami! Ale na razie nic nie wskazuje, żeby firma Meta musiała w najbliższym czasie zrezygnować z działalności na rynku państw Unii Europejskiej.
Czekamy na rozwój sytuacji.
Całe oświadczenie firmy Meta znajdziecie TUTAJ.
Polubienia w prywatnych relacjach już na Instagramie
W celu zredukowania natłoku odpowiedzi na relacje, złożonych z jednego emoji, zespół Meta proponuje następujące uproszczenie: od teraz na Instagramie będzie można treść po prostu polubić, tak samo jak zwykły post w Aktualnościach.
Od strony autora będzie to widoczne w sekcji osób, które wyświetliły relację – pojawi się obok nich serduszko, jeśli zostawili reakcję. Mała zmiana, a cieszy!
Nowy sposób wysyłania postów w DM na Instagramie
Pojawiło się jeszcze jedno usprawnienie dla osób na co dzień działających na Instagramie.
Opcja szybkiego wysyłania posta do znajomych!
Po przytrzymaniu palca na zdjęciu/wideo, pojawi nam się krótka pozioma lista z ikonkami sugerowanych znajomych, do których możemy wysłać wybrany wpis w wiadomości prywatnej.
Hurtowe wysyłanie memów będzie jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze! 😀
TikTok po raz kolejny wydłuża maksymalny czas trwania filmów
Na TikToku pojawia się u niektórych możliwość nagrywania jeszcze dłuższych treści wideo – teraz aż do 5 minut. Opcja ta była już testowana w sierpniu. Czy pozostanie z nami na dłużej? Zobaczymy! Kolejne testy właśnie trwają…
Ciekawe jest to, jak z kilkusekundowych filmików, które zdawały się być clue tej aplikacji, zaczynają się pojawiać na TikToku coraz dłuższe i coraz bardziej merytoryczne treści.
Jeśli jeszcze nie korzystacie z TikToka, to warto to rozważyć!
Poniżej znajdziecie podsumowanie naszych pierwszych 43 dni działań na koncie SMN na TikToku. A to wszystko po publikacji zaledwie 7 materiałów!
![](https://socialmedianow.pl/wp-content/uploads/2022/02/273660101_2095429873958608_4139477367486168741_n-819x1024.jpg)
W związku z tym, zapraszamy już 21 lutego na LIVE’a: „Reklama na TikToku – pierwsze doświadczenia.”
Szczegóły znajdziecie tutaj.
Nowe naklejki w Reels
Do Instagramowych Rolek dodano nowe naklejki, analogiczne do tych stosowanych w Relacjach: suwak z emoji oraz odpowiedzi tak/nie.
Znajomi pomogą Ci w odzyskaniu utraconego konta na Instagramie
![Proactive Security Checkup](https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t39.8562-6/273166056_925004864868772_4055934371170297112_n.png?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=6825c5&_nc_ohc=Swqd7rft_q8AX9D3Zet&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=00_AT-98xsR_R4FoizSBH0P-YznuhcWirfcc05oTHENX4jEow&oe=621142F8)
Aktualnie Instagram testuje funkcję potwierdzenia tożsamości przez znajomych, by umożliwić odzyskanie dostępu do konta i zmianę hasła.
![trusted friends](https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.8562-6/272965028_904726513559055_780179262035199161_n.png?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=6825c5&_nc_ohc=rQb4a0CH1OwAX_i0baU&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=00_AT8SqXxF1gnGKClrH5xPxqIrgdkgEkhafi--hq2wwanM0A&oe=62125CB8)
Ta opcja może się okazać naprawdę przydatna. Całość działać ma podobnie, jak na Facebooku. Szczegóły? Znajdziecie tutaj.
Meta podaje wskazówki usprawniające wyniki w działaniach reklamowych
Obecnie największą bolączką zespołu firmy Meta jest pomiar konwersji wynikających z działań reklamowych. Z racji prężnie rozwijające się polityki prywatności, a także ograniczeń w aktualizacjach urządzeń Apple, Meta na bieżąco informuje swoich klientów o najskuteczniejszych praktykach.
Obecnie na liście znajduje się:
– uzupełnienie źródeł danych o API konwersji,
– weryfikacja domeny,
– odpowiednia konfiguracja zdarzeń webowych i ustawienie priorytetów zgodnie z celami biznesowymi,
– cierpliwość, ponieważ skuteczność kampanii z celem konwersje powinno się oceniać najlepiej po co najmniej 72 godzinach (wydłużony czas dostarczania danych),
– korzystanie z funkcji rozszerzenia targetowania szczegółowego. Wg. wewnętrznych badań firmy, w zestawach korzystające z tej opcji, mediana kosztu konwersji była o 37% mniejsza, niż przy korzystaniu z nierozszerzonego targetowania.
Udostępnij