Tygodnik SMN #56: Łatwiejsze odzyskiwanie kont na Instagramie

Karolina Kociołek 13 lut 2020

Czy straciliście kiedyś dostęp do swojego konta na Facebooku? Mnie przytrafiło się to w tym tygodniu. Odzyskanie dostępu zajęło mi nieco ponad dobę. W tym czasie Instagram, do którego cały czas miałam dostęp, poinformował o nowym narzędziu ułatwiającym odzyskiwanie kont.

Instagram

Łatwiejsze odzyskiwanie konta

Utrata konta w mediach społecznościowych, to nic przyjemnego. Zwłaszcza, gdy zbudowaliśmy tam sporą, zaangażowaną społeczność. Co zrobić, gdy stracimy dostęp do naszego konta? Możemy odwołać się od tej decyzji. Do tej pory mogliśmy to zrobić jedynie przez Centrum Pomocy Instagram, jednak teraz możemy to zrobić bezpośrednio w aplikacji Instagram. To spore ułatwienie! Opcja odwołania się pojawi się automatycznie podczas próby logowania w aplikacji, tak jak ma to miejsce na Facebooku.

Więcej informacji: https://about.instagram.com/blog/announcements/safer-internet-day-2020
Przy okazji warto przypomnieć sobie także standardy społeczności: https://help.instagram.com/477434105621119/

Monetyzacja treści na IGTV

Po dwóch latach od uruchomienia IGTV, Instagram wprowadza możliwość wyświetlania tam reklam. To jednak nie tylko nowy placement, czyli miejsce umiejscowienia reklam, ale też szansa dla twórców, by zarabiać na reklamach, wyświetlanych w publikowanych przez nich filmach.

Więcej informacji: https://twitter.com/alexvoica/status/1225674037830926338

Odpowiadanie GIF-ami na InstaStory

Trudno wyobrazić sobie Internet bez GIF-ów, dlatego pewnie wielu z Was ucieszy nowa funkcja w InsaStories. Najnowsza aktualizacja Instagrama, umożliwia wysyłanie GIF-ów w odpowiedzi na Stories znajomych. Jaki będzie pierwszy GIF, który wyślecie?

Oficjalny komunikat: https://twitter.com/instagram/status/1224801029947940865

Emoji w reakcjach na wiadomości

Wyobrażacie sobie Messengera bez możliwości reagowania na wiadomości? Ostatnio tę funkcję skopiował słynący z niechęci do wprowadzania radykalnych zmian Twitter. Teraz tym samym tropem podąża Instagram, który właśnie testuje tę funkcję.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-emoji-reactions-for-direct-messages/571460/

Facebook

Nowe narzędzie dla non-profit

Facebook słynie z tego, że jest platformą przyjazną dla organizacji pozarządowych i ułatwia zbieranie funduszy. Użytkownicy platformy zachęcani są do tego, by z okazji swoich urodzin tworzyć zbiórki funduszy, od niedawna także Instagram wspiera zbiorki funduszy, poprzez wprowadzenie specjalnej naklejki w InstaStory. Teraz analogiczną naklejkę znajdziemy także w Facebook Story.

Więcej informacji: https://newsfeed.org/facebook-has-launched-new-tools-for-nonprofit-organizations/

Tik-Tok

Wskazówki dla Tiktokerów

Cały czas mówi się o tym, w jaki sposób Instagram kopiuje inne platformy: najpierw Snapchata, teraz Tik-Toka. Tym razem role się nieco odwróciły! Niedawno na Tik-Toku pojawiło się konto TikTok Tips pełne porad i wskazówek ułatwiających tworzenie angażującego contentu. Jeśli planujecie rozpocząć działania na tej platformie i szukacie porad oraz inspiracji, koniecznie zajrzyjcie na to konto.

Jakiś czas temu na podobny pomysł wpadł Instagram, tworząc konto @creators. Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-new-tiktok-tips-account-to-share-platform-safety-and-well/572143/

Dodawanie treści z komputerów

Tik-Tok rozwija się coraz prężniej. Kolejna nowość? Dodawanie materiałów z poziomu desktopa! To duże ułatwienie zwłaszcza dla pracowników agencji reklamowych, zajmujących się zarządzaniem wielu kont z jednego miejsca.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-provides-option-to-upload-content-via-desktop/571867/

Nowy wygląd profili

To jeszcze nie koniec nowości na Tik-Toku! Aplikacja testuje właśnie nowy wygląd profili. Nowy wygląd przypomina nieco ten, do którego przyzwyczajeni są użytkownicy Instagrama. Jak widać, nie tylko Instagram kopiuje najlepsze rozwiązania z innych platform społecznościowych. Po lewej stronie możecie zobaczyć nowy wygląd zaproponowany przez Tik-Toka, po prawej to, jak obecnie wyglądają profile na Instagramie.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktoks-testing-a-new-instagram-like-profile-format-while-questions-remai/571727/

Snapchat

Here For You

W Tygodnikach wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na problem negatywnego oddziaływania mediów społecznościowych na psychikę użytkowników i pokazywaliśmy narzędzia i rozwiązania z jakich korzystają poszczególne platformy, w celu minimalizacji tych szkód. Tym razem Snpachat postanowił zadbać o zdrowie swoich użytkowników. Platforma ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji “Here For You” dla Snapchatterów, którzy mogą doświadczać kryzysu psychicznego lub emocjonalnego. oraz tych, którzy mogą być po prostu zainteresowani tematyką zdrowia psychicznego.Jak będzie działać nowa funkcja? Po wpisaniu w wyszukiwarkę haseł takich jak depresja, nerwica, stres, żałoba czy bullying, pierwszymi wynikami wyszukiwania będą materiały stworzone przez ekspertów. Jean Stout, wiceszefowa globalnej polityki Snap Inc., tłumaczy, że zależy im na tym, by użytkownicy wpisujący powyższe frazy, zamiast oglądać memy, trafiali w pierwszej kolejności na merytoryczne materiały przygotowane przez ekspertów.

Więcej informacji: https://wersm.com/snapchat-makes-a-new-wellness-push-with-here-for-you-feature/

Warto wiedzieć

Udostępnij