Tygodnik SMN #55: Zakupy podczas oglądania transmisji live na FB!

Katarzyna Radziszowska 30 sty 2020

Czy do listy swoich noworocznych postanowień na 2020 rok dodaliście systematyczne sprawdzanie nowości ze świata social media?? Mamy nadzieję, że tak! Nasze tygodniki bardzo ułatwią Wam realizację tego celu. A już teraz zapraszamy do zapoznania się z kolejną porcją newsów. Tym razem przeczytacie o nowej opcji dokonywania zakupów na FB: podczas transmisji na żywo!? Oprócz tego dużo nowinek dla fanów Instagrama: nowe opcje w Stories i obsługa wiadomości w wersji desktopowej. Nie zabraknie również informacji na temat LinkedIna i Twittera. Startujemy!✈

Zakupy podczas oglądania wideo na Facebooku

Dotarły do nas wieści o ciekawej, nowej opcji na Facebooku. Serwis to rozwiązanie zaczął testować już w 2018 roku w Tajlandii .Wybrani reklamodawcy mogli prezentować produkty w transmisji na żywo, a widzowie je kupować. Teraz sprawa nabiera rozpędu, ponieważ do szeregów Facebooka dołączyła firma Packagd, która stworzyła wiele aplikacji do zakupów mobilnych. Wszystko wskazuje na to, że otrzymamy nowy kanał sprzedaży: zakupy w ramach transmisji na żywo. Facebook dostrzega ogromny potencjał w dziedzinie handlu elektronicznego, a jego połączenie z popularnymi filmami może okazać się strzałem w dziesiątkę! Wyobraźcie sobie, że np. podczas transmisji na żywo recenzujecie jakiś produkt, a odbiorcy mogą go od razu zakupić i wypróbować. Kusząca opcja, prawda?

Więcej tutaj: https://newsfeed.org/facebook-is-developing-an-in-stream-shopping-feature/

Facebook rezygnuje z wprowadzenia reklam w WhatsApp

W listopadzie 2018 r. Facebook zapowiedział po raz pierwszy pojawienie się reklam w tym komunikatorze, a po czasie okazuje się, że…reklam nie będzie. Serwis bowiem obawia się reakcji użytkowników. Czy to tylko odsunięcie w czasie tego projektu? Tego nie wiemy. Wiemy za to, że obecnie serwis zamierza się skoncentrować na innych formach komunikacji pomiędzy firmami a użytkownikami WhatsApp.


Więcej tutaj: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-rezygnuje-z-wprowadzenia-reklam-w-whatsapp-skupi-sie-na-innych-formach-komunikacji-marek-dlaczego-jak-korzystac-z-whatsapp-jak-zainstalowac

Koniec z materiałami typu ,,deepfake” na Facebooku

Na czym polega “deepfake”? To zjawisko tworzenia i umieszczania w sieci zmanipulowanych filmów wideo, fotografii lub nagrań dźwiękowych. Facebook zdecydował, że podejmie walkę z tego typu treściami. Zgodnie z zapowiedzią, serwis będzie usuwał materiały, które spełniają następujące kryteria:

  • Materiał został zmontowany lub przetworzony – pomijając korekty służące poprawie jakości lub czytelności – w sposób, który nie jest jasny dla przeciętnego widza i mógłby sprawić, że widz uzna, iż osoba widoczna w materiale wypowiedziała słowa, które faktycznie nie padły.
  • Materiał powstał przy pomocy sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego, które łączy, zastępuje lub nakłada treści na film, dzięki czemu wydaje się on autentyczny.

Zasady te nie będą obejmowały materiałów mających charakter satyryczny oraz filmów, gdzie edycja polegała jedynie na usunięciu lub zmianie kolejności słów.

Więcej tutaj: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-bedzie-usuwal-materialy-typu-deepfake-dobre-posuniecie-ale-konieczna-edukacja-dlaczego-w-jaki-sposob-jak-rozpoznac-deepfake

Śledzenie wzmianek o koncie zamieszczonych w Stories na Instagramie

Super opcja dla fanów Stories na IG!☺ Zyskamy nową opcję, która pozwoli nam sprawnie i szybko monitorować oraz udostępniać dalej Stories, na których została oznaczona nasza marka. O nowej opcji wprowadzonej przez należący do Facebooka serwis poinformował na Twitterze Matt Navarra. Nowa opcja pojawia się jako symbol @ w opcjach trybu tworzenia Stories (“Utwórz” w panelu) . Gdy przejdziecie do tej opcji, zauważycie, że na górze ekranu jest również napis ,,Wyświetl wszystkie”, co oznacza liczbę Stories, w których zostaliście oznaczeni w danym czasie. Po wybraniu tego przycisku następuje przejście do wyświetlania miniatur ramek Stories, które wspominają o Waszych profilach. Możemy w łatwy sposób wybrać dowolną z ramek i ponownie udostępnić je we własnym kanale Stories (aż do wygaśnięcia). Na tym etapie nie jest jasne, jak szeroko dostępna jest ta opcja. Ale jeśli lubicie udostępniać ,,historie”, na których jesteście oznaczeni przez klientów, to ta opcja znacznie Wam to ułatwi!

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-adding-a-new-way-to-find-and-share-stories-that-mention-your-pr/570888/

Instagram wprowadza obsługę wiadomości w wersji desktopowej

Czeka nas spore ułatwienie! Instagram zapowiedział, że do przeglądarkowej wersji serwisu wprowadzi obsługę prywatnych wiadomości wymienianych przez użytkowników. Opcja na razie jest dostępna dla wąskiego grona osób i jest w fazie testów, ale później z pewnością zostanie udostępniona dla wszystkich.

Więcej tutaj: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-obsluga-wiadomosci-w-wersji-desktopowej-na-poczatek-testy-dlaczego-jak-korzystac-opinie?

Nowości dla fanów boomerangów

Nowe opcje wypatrzyła niezawodna Jane Manchun Wong. Otrzymujemy trzy tryby edycji boomeranga: SlowMo, Echo i Duo. Jak je wypróbować? Tradycyjnie stwórzcie boomeranga – tak jak zawsze. Po zakończeniu fotografowania dotknijcie przycisku nieskończoności u góry ekranu, aby otworzyć trzy nowe tryby, a także nowy sposób przycinania boomeranga. Jaki efekt dają nowe tryby?

  • SlowMo – spowolnienie obrazu;
  • Echo – dodaje efekt ,,rozmycia’’ obrazu;
  • Duo – tworzy efekt szybkiego przewijania do tyłu.

Więcej tutaj: https://wersm.com/instagram-adds-three-new-boomerang-modes/?

Nowa naklejka w Stories

Pozostając w temacie Stories teraz słów kilka o nowej naklejce. Naklejka pozwoli nam na wyświetlenie lokalizacji, w której obecnie się znajdujemy na mapie świata. Opcja na razie jest w fazie testów, ale być może w ciągu najbliższych kilku miesięcy zostanie udostępniona wszystkim.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-working-on-a-new-maps-sticker-for-instagram-stories/570433/

Twitter dodaje reakcje emoji w DMach

Zyskamy nową opcję, która pozwoli nam szybko i łatwo dodać reakcję emoji do wiadomości bezpośredniej – zarówno załączników tekstowych, jak i multimedialnych. Aby dodać reakcję, należy najechać wskaźnikiem myszy na wiadomość i kliknąć przycisk reakcji (ikona serca i plus) lub kliknąć dwukrotnie w wiadomość i wybrać emoji z wyskakującego okienka.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-emoji-reactions-for-direct-messages/570925/

Segregacja treści na Twitterze

Jeśli wydaje się Wam, że omijają Was ważne informacje; coś gdzieś umyka, ginie, to koniecznie skorzystajcie z tej opcji!☺ Twitter umożliwił użytkownikom obserwowanie odpowiedniego hasła oraz pokrewnych hashtagów. Ale to nie wszystko! Dodatkowo będziemy mogli zobaczyć statystyki np. aktywność danego hashtaga.

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/01/twitter-wprowadza-nowe-funkcje-ktore-umozliwia-segregacje-tresci?

LinkedIn dodaje transmisję na żywo dla stron firmowych

Do tej pory LinkedIn Live był dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, ale teraz LinkedIn rozszerza funkcjonalność teoretycznie na dowolną stronę firmową – chociaż menedżerowie stron nadal będą musieli ubiegać się o dostęp do tej opcji. Naszym zdaniem warto! Prezentacja na żywo nowego produktu dostępnego w Waszych firmach? A może ciekawy wywiad z pracownikiem? Możliwości zastosowania tej opcji jest naprawdę dużo.Jeśli chodzi o nowości to LinkedIn oficjalnie dodaje nową opcję zapraszania osobistych kontaktów pierwszego stopnia do śledzenia strony biznesowej, którą zarządzacie. Pamiętajcie, że istnieje kilka zasad:

  • Tylko strony firmowe z mniej niż 100 000 obserwujących mogą zapraszać członków do śledzenia za pomocą tej opcji.
  • Jeśli administrator ma mniej niż 3 połączenia, nie będzie miał dostępnej tej opcji.
  • Administratorzy strony mogą zapraszać tylko 50 nowych osób dziennie.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-live-streaming-for-company-pages-and-new-invite-to-follow-o/570458/

Więcej wiedzy?

Social Media Live #21: Nowości i Q&A

30 stycznia czas na kolejne spotkanie z naszym newsowym formatem. Agata Patoła z agencji Hand Made i Olka Smolarek z Social Media Now, spotkają się z Wami ponownie i opowiedzą o tym, co nowego wydarzyło się przez kilka ostatnich tygodni w mediach społecznościowych. Dołączajcie do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/2998699480181484/

LIVE: 20 porad na 2020 rok – kampanie na Facebooku i Instagramie

Zaangażowanie, zasięgi, formaty postów, konwersje, skuteczne kampanie reklamowe, automatyzacja, algorytmy, marketing konwersacyjny. Jeśli interesują Was te tematy, to koniecznie obejrzyjcie LIVE Piotra Chmielewskiego. Zebrał dla Was przykłady, dużo inspiracji i podpowiedzi, które pomogą działać skuteczniej na Facebooku i Instagramie: https://www.youtube.com/watch?v=mfgQaEpp3-k

Udostępnij