82. Tygodnik SMN: Automatyczne dodawanie napisów na Instagram Stories

Marta Tabakow 18 mar 2021

I znów się spotykamy! Najnowszy Tygodnik SMN zdecydowanie stoi pod znakiem Instagrama i TikToka, ale w tym wydaniu przeczytacie także o pozostałych platformach. Dowiecie się, jak zarabiać na krótkich filmach na Facebooku i w jaki sposób społecznościowi giganci przeciwdziałają przemocy wobec nieletnich użytkowników. Zapraszamy!

Automatyczne dodawanie napisów w relacjach typu Stories

Dodawanie napisów w relacjach na Instagramie (Stories) powoli staje się standardem. To rozwiązanie ułatwia życie nie tylko odbiorcom, którzy w danym momencie nie chcą lub nie mogą oglądać nagrań z dźwiękiem, lecz także osobom głuchym i niedosłyszącym. 

Na przestrzeni ostatnich lat powstało wiele aplikacji do automatycznej transkrypcji wideo, jednak były one na tyle zawodne, że większość twórców dodaje napisy ręcznie, z poziomu IG. Teraz sam Instagram wychodzi im naprzeciw i zapowiada własne rozwiązanie.

Instagramowa funkcja automatycznych napisów jest obecnie w fazie testów. Jak widać na powyższym wideo Matta Navarry, wystarczy kliknąć naklejkę “Captions”, a aplikacja w parę sekund przetworzy mowę na tekst. Do wyboru będziemy mieć także kilka stylów napisów.

Czy narzędzie od Instagrama będzie przełomem i zagwarantuje użytkownikom (przynajmniej tym anglojęzycznym) bezbłędną jakość? Obyśmy się nie zawiedli!

TikTok w walce z hejtem

Wielu internetowym twórcom zapewne dobrze znany jest lęk przed otwarciem sekcji komentarzy pod artykułem, postem lub filmem. TikTok o tym wie i postanowił dołożyć swoją cegiełkę do walki z hejtem. Teraz użytkownicy aplikacji przed zamieszczeniem komentarza zobaczą adnotację zachęcającą ich do ponownego przemyślenia słów, które mogą być niestosowne lub niemiłe.

Ponadto TikTokerzy zyskają nowe narzędzie do zarządzania komentarzami. Jeśli użytkownik włączy opcję filtrowania wszystkich komentarzy, pod jego filmem będą widoczne wyłącznie te, które sam zaakceptuje.

Więcej tutaj: https://newsroom.tiktok.com/en-us/new-tools-to-promote-kindness 

LinkedIn i platforma dla freelancerów 

Wieść niesie, że LinkedIn jest w trakcie prac nad autorską platformą dla freelancerów!

Ma ona za zadanie pomóc użytkownikom szukającym podwykonawcy w odnalezieniu odpowiednich ekspertów, gotowych przyjąć dane zlecenie. Co ciekawe, podobno platforma miałaby również obsługiwać płatności, więc cały proces – od poszukiwań freelancera aż po finalizację zadania – odbywałby się w obrębie LinkedIna.

Źródło: https://socialpress.pl/2021/02/linkedin-pracuje-nad-platforma-dla-freelancerow

TikTok wprowadza personalizację reklam

W kwietniu TikTok planuje wystartować z reklamami personalizowanymi. Czy reklamodawcy mogą już zacierać ręce? Niekoniecznie, ponieważ to rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie… oprócz Unii Europejskiej. Powodem jest RODO, które uniemożliwia spółce wejście z personalizacją na europejskie rynki i na razie nie wiadomo, czy i kiedy TikTok będzie się starał dostosować do rozporządzenia. 

Warto jednak mimo wszystko zaznajomić się z tematem! Od 15 kwietnia reklamy zaczną bazować na aktywności użytkownika w aplikacji – m. in. na jego interakcjach z contentem na platformie lub z innymi reklamami. Oczywiście w ustawieniach użytkownik będzie mógł samodzielnie wyłączyć lub dostosować do siebie tę opcję.

Źródło: https://wersm.com/tiktok-shifts-to-more-personalized-ads-starting-april-15/

Nowa opcja monetyzacji filmów na Facebooku

Tego się nie spodziewaliśmy. Facebook ogłosił, że wkrótce twórcy będą mogli zarabiać na… jednominutowych filmach! W praktyce oznacza to, że taki 60-sekundowy materiał będzie przerywany reklamą o długości 30 sekund. 

Nie każdy będzie jednak mógł monetyzować krótkie filmy. Serwis stawia następujące wymogi: 

  • liczba minut obejrzanych fragmentów filmów twórcy to minimum 600 tys. (60 dni wstecz);
  • twórca musi mieć co najmniej 5 aktywnych filmów lub 5 aktywnych, zapisanych relacji live.

Zobacz więcej: https://about.fb.com/news/2021/03/helping-content-creators-diversify-revenue-on-facebook/ 

Instagram chce chronić dzieci

Instagram postanowił wprowadzić kilka nowych rozwiązań, które mają na celu ochronę nieletnich użytkowników aplikacji. Aby zapobiec nadużyciom, od teraz osoby dorosłe nie będą mogły wysłać wiadomości prywatnej do nastolatków, którzy ich nie obserwują. 

A co z nieletnimi, którzy podali fałszywy wiek na swoim profilu? Tutaj do akcji ma wkroczyć uczenie maszynowe, które pomoże przewidzieć realny wiek użytkownika. 

Technologia ta ma również wykrywać podejrzanych użytkowników powyżej 18 roku życia. Jeśli taka osoba zazwyczaj często wysyła prośby o umożliwienie obserwowania do kont prywatnych lub przesyła wiele wiadomości do nieletnich, nastolatek zobaczy specjalne ostrzeżenie w konwersacji. Jego treść możesz zobaczyć poniżej. 👇🏻

Więcej informacji: https://about.instagram.com/blog/announcements/continuing-to-make-instagram-safer-for-the-youngest-members-of-our-community 

Udostępnij