65. Tygodnik SMN: Skrzynka odbiorcza dla firm w Messengerze

Katarzyna Radziszowska 18 cze 2020

Facebook dodaje nową opcję przełączania kont osobistych i biznesowych w Messengerze

Wasi klienci są aktywni i często rozmawiacie z nimi na czacie? To coś dla Was. Facebook chce ułatwić odpowiadanie na zapytania, dodając nowe, proste przełączanie, które umożliwi przeskakiwanie między osobistym a biznesowym kontem Messenger. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć w zdjęcie profilowe i wybrać odpowiednią stronę. 

Jak wyjaśnia Facebook: 

„Według naszych badań ponad 90% administratorów firm na Facebooku korzysta już z Messengera do czatowania z przyjaciółmi i rodziną, a od wielu osób słyszymy, że nie chcą pobierać wielu aplikacji i zarządzać nimi”.

Nowa biznesowa skrzynka odbiorcza w Messengerze na pewno wpłynie na szybkość reakcji (w szczególności, gdy dzieje się coś złego!) Firmy mogą również otrzymywać powiadomienia w aplikacji. Warto dodać, że Facebook nadal pracuje nad planem integracji przesyłania wiadomości (Instagram, WhatsApp), dlatego wkrótce opisywana wyżej opcja pozwoli nam na odpowiadanie na wszystkie zapytania w jednym miejscu!

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-adding-a-new-option-to-switch-between-personal-and-business-acco/579428/

Skrzynka odbiorcza Messengera chroniona Face ID?

A jak już mowa o Messengerze to przedstawiamy kolejną, ciekawą nowość. Wkrótce dostęp do skrzynki odbiorczej będzie bardziej ograniczony i chroniony. Otworzymy ją po rozpoznaniu twarzy Face ID, odcisku palca lub podaniu kodu dostępu. Co istotne, będziemy mogli także wybrać, po jakim czasie aplikacja może poprosić nas o werykację – od razu/po minucie/kwadransie lub godzinę po opuszczeniu komunikatora. To dobre rozwiązanie, bo ciągle potwierdzanie tożsamości, podczas gdy z kimś na bieżąco wymieniamy wiadomości, mogłoby zmęczyć. 

Podsumowując – zyskamy większą prywatność i ochronę przed osobami trzecimi. Możemy spać spokojnie; nasze rozmowy nie trafią w niepowołane ręce! 😉 

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/06/skrzynka-odbiorcza-messengera-chroniona-face-id

Instagram testuje możliwość sugerowania postów w aktualnościach

To ciekawa nowość dla wszystkich uwielbiających Instagrama. Platforma właśnie rozpoczęła testy dla niewielkiej liczby użytkowników nowej opcji, która podzieli aktualności na dwie części: wpisy sugerowane oraz te, które już widzieliśmy. 

Opcja pojawi się po wyświetleniu najnowszych postów. Wtedy wyświetli się nam komunikat: „You’re All Caught Up” (z ang. „wszystko nadrobiłeś”; „jesteś ze wszystkim na bieżąco”), a poniżej pojawi się nowa wersja feedu – po lewej stronie pojawią się treści sugerowane, a z kolei prawej pokażą się wpisy, które już się widziało.

Skąd taka nowość? Prawdopodobnie ma to jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie użytkowników poprzez wyświetlanie ich kont, które są podobne do tych już obserwowanych. To równocześnie fajna opcja dla różnych marek obecnych na Instagramie. Jeśli klient obserwuje strony podobne do naszej, to z dużym prawdopodobieństwem trafi również do nas. 

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-mozliwosc-sugerowania-postow-na-stronie-glownej

Instagram walczy z rasizmem 

Pozostajemy w temacie Instagrama, który ostatnio zadeklarował większe wsparcie w walce z rasizmem. Platforma zajmie się tematami takimi jak:

-> Nękanie – większy nacisk ma być położony na zasady bezpieczeństwa panujące w serwisie;

-> Weryfikacja kont – sprawdzenie kryteriów tak, aby żadne grupy społeczne nie były uprzywilejowane;

-> Dystrybucja – Instagram sprawdzi, jakie treści pojawią się w zakładce ,,Odkrywaj” lub pod danymi hashtagami

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-chce-jeszcze-bardziej-zaangazowac-sie-w-walke-z-rasizmem

LinkedIn testuje nową reakcję

Reakcja „Wsparcie” (ręce trzymające serce) – bo o niej mowa – zostanie dodana do istniejących pięciu reakcji na posty LinkedIn, które platforma uruchomiła w sierpniu zeszłego roku. To dałoby użytkownikom inny sposób szybkiego reagowania na posty, ze szczególnym naciskiem na wiadomości związane z COVID-19.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-tests-new-support-reaction-to-expand-response-options-during-cov/579851/

Twitter pracuje nad reakcjami za pomocą emoji

I kolejny news dotyczący reakcji – chyba wszyscy poszli w ten trend! Do tej pory na Twitterze możliwe było pozostawienie serduszka pod wpisem. W ramach nowej opcji posiadacze profilu na Twitterze mogliby zareagować jedną z pięciu dostępnych emoji. 

Na razie nie wiadomo, kiedy funkcja będzie dostępna dla użytkowników. 

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/06/twitter-pracuje-nad-reakcjami-za-pomoca-emoji

Udostępnij