73. Tygodnik SMN: Nowe funkcje na Instagramie

Katarzyna Radziszowska-Stolarczyk 15 paź 2020

Bohaterem tego tygodnika z pewnością można mianować Instagram – tutaj pojawiło się wiele nowych funkcji, które z pewnością urozmaicą nam bieżące działania. Będzie też o narzędziach, które ułatwią moderację i animację dyskusji w grupach na Facebooku, a także kilka słów o Twitterze i Snapchacie. Gotowi? Startujemy!

Kilka nowych funkcji wiadomości na Instagramie

Zaczynamy od wspomnianego wcześniej Instagrama, a konkretnie od jego części, jaką są wiadomości. Otrzymaliśmy ostatnio kilka nowych funkcji, które bez wątpienia znamy z Messengera. Oto kilka z nich:

  • możliwość dostosowania koloru czatu
  • możliwość nadania pseudonimów rozmówcom
  • będziemy mogli łatwo udostępniać treści wiadomości nawet pięciu znajomym lub grupom jednocześnie
  • będziemy mogli używać niestandardowych reakcji emoji, 
  • zyskamy też opcję wysyłania naklejek selfie, czyli naklejek z Boomerangu z autoportretem
  • oraz opcję korzystania z trybu znikających wiadomości, w którym wiadomości są niewidoczne po wyświetleniu lub po zamknięciu czatu

Co ważne, osoby korzystające z Messengera mogą teraz kontaktować się z nami na Instagramie bez konieczności pobierania nowej aplikacji i odwrotnie.

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/09/ponad-10-nowych-funkcji-wiadomosci-na-instagramie

Kolejne nowości z okazji urodzin Instagrama

Instagram obchodził swoje dziesiąte urodziny i aby uczcić tę okazję dodał kilka nowych, jubileuszowych funkcji i aktualizacji. 

Pierwszą nowością jest mapa historii, dzięki której będziemy mogli sprawdzić, skąd w ciągu ostatnich trzech lat opublikowaliśmy Stories (jeśli używaliśmy naklejki LOKALIZACJA). Kolejny bajer to zmienne ikony do aplikacji. Tutaj widać inspirację trendem związanym z aktualizacją iOS i tworzeniem niestandardowych ekranów głównych, które wielu użytkowników publikowało w mediach społecznościowych.

Dzięki tej zmianie możemy wybrać spośród kilku ikon aplikacji tak, aby pasowały do naszego niestandardowego wyglądu ekranu głównego. Jak dostać się do nowych ikon?

  • Zaktualizuj aplikację do najnowszej wersji
  • Przejdź do ustawień na swoim profilu
  • Przeciągnij ekran w górę w menu głównym, aby wyświetlić listę ukrytych ikon aplikacji

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-releases-new-features-to-celebrate-its-10th-birthday-including-s/586497/

Messenger: nowy wygląd i dodatkowe funkcje

A jak już wspominaliśmy o wysyłaniu wiadomości, to warto dodać tutaj kilka słów o Messengerze. Oprócz nowego logo i zaktualizowanego koloru czatu wprowadzone zostały również m.in. nowe motywy i niestandardowe reakcje – dokładnie tak jak na Instagramie. 

Więcej tutaj: www.proto.pl/aktualnosci/messenger-ma-nowy-wyglad-i-dodatkowe-funkcje

Facebook daje w grupach szereg nowych narzędzi

W pierwszej kolejności chodzi o “Asystenta Administratora” – daje możliwość ustawienia reguł, które pomogą moderować posty w grupie. Możemy na przykład automatycznie odrzucać posty, które zawierają określone słowa. 

W dalszej kolejności mamy opcję “Nowe Tematy”, czyli funkcję przyporządkowania treści według tematów za pomocą hasztagów oraz przypięcia wybranego tematu, a także menedżer współpracy z markami pozwalający administratorom grup publicznych nawiązywać kontakt i podejmować współpracę z niektórymi firmami.

Kolejne ciekawe opcje to nowe formaty – typ współtworzonego posta, w którym można udostępnić zdjęcia na określony temat i przeglądać odpowiedzi użytkowników. Kolejna funkcja serie Q&A – pytania i odpowiedzi, co pozwala organizować takie sesje w formie postów tekstowych, w których członkowie społeczności mogą łatwo brać udział.

Więcej tutaj: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-administrator-grup-narzedzia-ulatwienia-w-moderacji-i-animacji-dyskusji

Twitter testuje nowy sposób udostępniania postów

Przy udostępnianiu tweeta domyślnie pojawiać się będzie okno z możliwością dodania własnego komentarza do podawanego dalej wpisu. Jak zmianę argumentuje platforma? Ma to skłonić użytkowników serwisu społecznościowego do refleksji nad swoimi komentarzami do udostępnianej treści. Serwis chce zachęcić ludzi do prowadzenia bardziej światowych dyskusji oraz zwiększyć ogólne zaangażowanie. Oczywiście nadal będziemy mogli udostępniać posta bez dodawania swojego komentarza.

Więcej tutaj:
http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-nowy-sposob-udostepniania-postow

Snapchat: nowy sposób wyświetlania reklam

Od teraz reklamodawcy dostaną możliwość wyświetlania swoich płatnych przekazów użytkownikom aplikacji, gdy ci po raz pierwszy danego dnia wejdą w zakładkę Discover. Dodatkowo platforma odblokowuje możliwość śledzenia konwersji oraz uruchamiania dłuższych reklam (do trzech minut) – czyli przekazów, które pojawiają się podczas oglądania programu i nie można pominąć ich pierwszych sześciu sekund.

Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/snapchat-udostepnia-nowy-sposob-wyswietlania-reklam

Nowe formaty duetów na TikToku

Użytkownicy TikToka kochają duety, a sami twórcy aplikacji dobrze zdają sobie z tego sprawę. Dlatego właśnie rozszerzają formaty dla tej opcji w platformie. Oto nowe funkcje:

  • Left and right – to tradycyjny układ Duet, w którym wideo jest umieszczone obok oryginalnego klipu.
  • React- zapewnia wyświetlanie obrazu w obrazie w stylu streamowania, aby pokazać odpowiedź na oryginalny klip
  • Top and bottom – nakłada nową odpowiedź na oryginał 
  • Three screen – pozwala na zareagowanie jeszcze większej liczbie użytkowników 

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-more-duet-formats-to-facilitate-new-collaboration-opportunities/586190/

Udostępnij