Tygodnik SMN #57: Zmiany w sposobie wyświetlania postów na Facebooku
Mówi się, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana. A zmiany w social media to chleb powszedni! Ale spokojnie. Z nami nie pogubicie się i zawsze będziecie na bieżąco. W tym tygodniu przeczytacie o kilku nowościach: zmianach w sposobie wyświetlania aktualności na Facebooku, większej kontroli moderatorów grup, o tym co zmieniło się na LinkedInie oraz Twitterze, a także o tym, jak zmienia się zyskujący na popularności TikTok. Startujemy!
Zmiana w sposobie wyświetlania postów na Facebooku
Jeśli lubicie lub chcielibyście mieć kontrolę nad tym, jakie treści pojawiają się w Waszych aktualnościach na Facebooku, to będziecie zadowoleni z tej opcji. Od jakiegoś czasu posty, które wyświetlają się na news feedzie, nie są wyświetlane w kolejności chronologicznej. Widząc jednak niezadowolenie użytkowników, serwis postanowił to zmienić. Co zyskamy? Trzy nowe zakładki na karcie informacyjnej: Trafne, Najnowsze i Widoczne. Nie jest to wielka rewolucja: taka opcja ta była już możliwa już jakiś czas temu i mogliśmy zdecydować, czy posty będą wyświetlały się od najnowszych czy według naszych upodobań, ale trzeba było się do niej dostać poprzez ukryty pasek boczny, a dodatkowo ustawienia te kasowały się po 24h. Teraz do ustawień dotrzemy w łatwy sposób. I chociaż to nie oznacza, że całkowicie możemy zapomnieć o algorytmach, to możemy w większym stopniu decydować o tym, co chcemy oglądać. Na plus!?
Facebook is working on tabbed newsfeed for easier access to “Most Recent” and “Already Seen” feeds pic.twitter.com/8Z9KLG9nc8
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) February 18, 2020
Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/02/facebook-zadba-o-porzadek-na-twojej-karcie-glownej?
Facebookowe Stories będą miały własną zakładkę
Jesteście fanami Stories? Dobra wiadomość dla Was! Facebook testuje dla nich oddzielną zakładkę. Ukazywałaby się po kliknięciu w „See All Stories” („Zobacz wszystkie relacje”), które znajdowałoby się pod najnowszymi relacjami na stronie głównej. Na ekranie pojawiłyby się wszystkie zamieszczone przez znajomych zdjęcia i filmiki, ale w formacie większym niż w feedzie. Całość ma przypominać zakładkę “Eksploruj” na Instagramie.
Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-new-format-for-separate-facebook-stories-discovery-page/572598
Moderatorzy Grup na Facebooku: strzeżcie się!
Matt Navarra poinformował na swoim Twitterze o tym, że Facebook testuje opcję, która pozwoli kontrolować aktywność moderatora w Grupie. Dlatego jeśli swoje zadania wykonujesz niechętnie, nieregularnie to… lepiej uważaj.? Od teraz użytkownicy platformy, którzy przynależą do danych Grup, będą mogli przeglądać aktywność administratora i moderatora względem siebie oraz Grupy. Owa aktywność będzie sprawdzana w 5 aspektach: próśb o dołączenie do Grupy (zatwierdzonych i odrzuconych), postów (zatwierdzonych i odrzuconych) oraz usuniętych postów. Być może dla większości ta opcja może wydawać się zupełnie bez sensu, ale dla osób, które płacą komuś za moderowanie Grup, może okazać się przydatna.
Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/02/moderatorzy-grup-pod-kontrola-facebook-testuje-nowa-funkcje
Aplikacja Creator Studio
Nadchodzi spore ułatwienie. Facebook poinformował, że udostępnia aplikację Creator Studio. Narzędzie to m.in. pozwala na publikację postów i uzyskać statystyki dotyczące odbiorców – również na Instagramie. To z pewnością dobra informacja dla osób, które zarządzają kilkoma kontami równocześnie.
Więcej tutaj: https://wersm.com/facebook-launches-creator-studio-mobile-app/
Instagram rozważa przywrócenie chronologicznego wyświetlania postów
W 2016 roku portal społecznościowy zrezygnował z chronologicznego pokazywania treści na rzecz algorytmu, który wyświetla posty pod kątem zainteresowania użytkowników. Taki sposób działania denerwuje wiele osób, które w aktualnościach nie widzą tak naprawdę tego, co chciałyby zobaczyć. W związku z tym, Instagram testuje funkcję, dzięki której posty wyświetlają się w kolejności chronologicznej. Ma to być opcjonalna wersja feedu układanego przez algorytm, pokazująca ostatnio dodane treści. O testach poinformowała na Twitterze Jane Manuchun Wong. Opcja najpierw pojawiła się pod nazwą „Latest Post”, jednak dzień później Instagram zmienił nazwę na „Here’s What You Missed”. Co o tym myślicie?? Czy lepiej oddać władzę algorytmowi, a może powinniśmy na stałe powrócić do chronologii na Instagramie?
Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-zastanawia-sie-nad-przywroceniem-chronologicznego-wyswietlania-postow
Google zaczyna indeksować posty z Linkedin
Do tej pory w wyszukiwarce Google mogliśmy znaleźć jedynie profile użytkowników oraz artykuły publikowane na Linkedin. Od listopada 2019 Google zaczęło także indeksować posty użytkowników. Nie dotyczy to jeszcze polskich treści, ale już teraz coraz częściej w wynikach wyszukiwania możemy trafić na zagraniczne posty z LinkedIn. Opcja sprawi, że więcej osób będzie mogło docierać do naszych treści.Więcej tutaj: https://sharebee.pl/blog/google-zaczyna-indeksowac-posty-z-linkedin?
LinkedIn uruchamia nową sekcję „Polecane”
Serwis wprowadza nowy element profilu, który umożliwi użytkownikom prezentowanie kluczowych osiągnięć i aktualizacji w osobnej sekcji „Polecane”, znajdującej się na samej górze profilu LinkedIn. W tej sekcji, jak sugeruje sam portal, możecie zaprezentować próbki swojej pracy osobom, które przeglądają Wasz profil LinkedIn. Jest to świetny sposób na potwierdzenie umiejętności, doświadczenia i zainteresowania, przykładowo, potencjalnego pracodawcy. LinkedIn jest w trakcie udostępniania tej funkcji wszystkim użytkownikom.
Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-new-featured-section-on-profiles-to-highlight-key-achie/572483/
Twitter ułatwia tworzenie wątków
Dotychczas można było dodawać komunikaty do już opublikowanych treści np. za pomocą przycisku komentarza. Teraz Twitter udostępni możliwość wyświetlenia listy wszystkich tweetów w wątku, a następnie – wybrania wiadomości, do której chce się coś dodać. To zdecydowanie ułatwi zarządzanie dłuższymi wątkami.
Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-ulatwia-tworzenie-watkow
Stories na Twitterze?
Twitter przejął firmę Chroma Labs, która zajmuję się tworzeniem szablonów graficznych do m.in. Stories na Instagrama czy Snapchata. Czy to oznacza, że coraz bardziej popularny format pojawi się również tutaj? Takich informacji na razie nie potwierdzono, ale kto wie…?Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-przejal-firme-tworzaca-szablony-do-stories
Kontrola rodzicielska na TikToku
Nie od dziś wiadomo, że TikTok to ulubione miejsce dla dzieci i młodzieży. W związku z tym platforma postanowiła skupić się na ich bezpieczeństwie. Nowa funkcja nosi funkcję Family Safety Mode i daje rodzicom oraz opiekunom kontrolę nad obecnością dziecka w aplikacji i ewentualnej ochronie przed zagrożeniami. Funkcja została podzielona na trzy moduły: czas spędzany w aplikacji, treści i wiadomości bezpośrednie. Opiekun, który zdecyduje się na włączenie tych opcji będzie widział, ile czasu podopieczny spędza na TikToku. Co więcej, będzie on mógł zakryć te treści, które uważa za nieodpowiednie do wieku i ograniczyć liczbę osób, które mogą napisać do dziecka oraz tych, do których może napisać samo dziecko.
Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/02/tiktok-wprowadza-kontrole-rodzicielska?
TikTok umożliwi dodawanie linków w opisach profilu
I lecimy z kolejną nowością, która ucieszy fanów TikToka. Platforma testuje możliwość dodawania linków w opisie profilu. Funkcja pozwoli na łatwe przekierowywanie ruchu z kanałów danego influencera czy marki na ich własne strony. Przypominamy też, że TikTok potwierdził w listopadzie 2019 roku sprawdzanie możliwości zamieszczania odnośników do sklepu internetowego w filmach. To dopiero byłby przełom!Więcej tutaj: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-umozliwi-dodawanie-linkow-w-opisach-profilu
TikTok dodaje naklejki w wideo
Mowa o opcji podobnej do tej na Stories w Instagramie. Będziemy mogli wybrać naklejkę, ,,przypiąć” ją w materiale wideo, wybierając miejsce, w którym ma się pojawić. Będzie można wybrać też, jak długo naklejka będzie wyświetlała się w materiale, dzięki opcji ,,Czas trwania”.
Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-sticker-pinning-in-video-clips/572975/
Warto sprawdzić:
- Vimeo wprowadza „Vimeo Create”, aby pomóc marketerom w tworzeniu lepszych filmów na wiele platform. Brzmi ciekawie!https://www.socialmediatoday.com/news/vimeo-launches-vimeo-create-to-help-marketers-create-better-videos-for-mu/572945/
- Potrzebujecie inspiracji? Dawki kreatywności? Czujecie, że na swoje media społecznościowe nie możecie wymyślić już nic nowego. Koniecznie przeczytajcie ten artykuł:https://nowymarketing.pl/a/25193,szesc-rad-jak-tworzyc-kreatywne-tresci-do-mediow-spolecznosciowych
Udostępnij