86. Tygodnik SMN: TikTok jako nowe narzędzie rekrutacyjne

Marta Tabakow 21 maj 2021

Co nowego słychać w wielkim świecie social mediów? Specjalnie dla Was sporządziliśmy zestawienie najważniejszych newsów z ostatnich kilku tygodni. W tym numerze przeczytacie m.in. o dezinformacji i hejcie na Instagramie i Facebooku, innowacyjnej rekrutacji na TikToku oraz o rozwoju modelu subskrypcyjnego na Twitterze.

Facebook chce zapobiegać dezinformacji

Nie od dziś wiadomo, że w zalewie informacji, postów, tweetów i artykułów coraz rzadziej zapoznajemy się z pełną ich treścią – co z kolei przyczyniło się do rozkwitu dziennikarstwa clickbaitowego i szerzenia fake newsów. 

Dlatego zespół Facebooka ogłosił, że w fazę testów wchodzi nowa funkcja, która ma zapobiegać bezrefleksyjnemu udostępnianiu artykułów na platformie. W momencie, gdy użytkownik spróbuje udostępnić treść bez wcześniejszego zapoznania się z nią, otrzyma monit zachęcający do otwarcia artykułu. 

Źródło

Instagram: pozbądź się hejterów

Uporczywy hejter? A może zalew spamerów? Niestety czasem jeden ban nie wystarczy, ponieważ złośliwi użytkownicy zakładają coraz to nowsze konta. Instagram postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom Instagramerów, którzy borykają się takimi problemami. 

Od teraz mogą oni skorzystać z opcji rozszerzonej blokady: “Zablokuj użytkownika XYZ i nowe konta, które może założyć”. Miejmy nadzieję, że ta funkcja przynajmniej częściowo położy kres nękaniu w tym serwisie.

Skorzystacie z tej opcji?

Pinterest wprowadza specjalne stories

Wszelkiego typu Stories to format “przewałkowany” już niemal przez każde medium. Do gry wkracza też Pinterest ze swoimi Idea Pins. Co ma jednak wyróżniać ten format to fakt, że ma służyć przede wszystkim ukazywaniu kulis powstawania pomysłów i treści, które twórcy publikują na swoim profilu. Dzięki opcji voice-over łatwe stanie się również tworzenie tutoriali, a nowa funkcja Ghost to bardzo ciekawy sposób na atrakcyjną prezentację kreatywnych pomysłów twórców:

Idea Pins nie będą docierać tylko do obserwatorów danej osoby – algorytm Pinteresta ma dobierać i sugerować stories także nowym użytkownikom na podstawie ich zainteresowań.

Źródło

Instagram umożliwi wrzucanie zdjęć z desktopu

Po tylu latach w końcu nadchodzi opcja publikowania zdjęć bezpośrednio z komputera. 

Na Twitterze zagościł wpis App Researchera Alessandro Paluzziego, w którym udowadnia, że Instagram testuje taką właśnie opcję: 

Źródło

Podejrzewamy, że w dobie powszechnie dostępnego Creator Studio ta opcja raczej nie zrewolucjonizuje świata social media managerów. Niewątpliwe jednak wśród indywidualnych użytkowników Instagrama znajdą się zwolennicy tego rozwiązania!

Rekrutacja na TikToku

TikTok i działania HR-owe? Ale jak to możliwe, “w tej aplikacji dla dzieci”?

Dobrze czytacie! Jak donosi portal Axios, TikTok prawdopodobnie planuje wprowadzenie takiej funkcji w obrębie swojej aplikacji.

Nie da się ukryć, że serwis może być idealnym miejscem do poszukiwania kreatywnych i żywiołowych pracowników z pokolenia Z! Na razie społeczność internetowa zastanawia się, jak mogłoby wyglądać takie narzędzie – jednak nadal nie ma oficjalnego potwierdzenia od przedstawicieli TikToka, czy taka opcja będzie wdrażana.

Źródło

Program subskrypcyjny na Twitterze

Czy doczekamy się opcji edycji tweetów? Poniekąd tak – ale nie za darmo!

Serwis planuje wypuścić usługę Twitter Blue, w której zaoferuje użytkownikom dwa rozwiązania:

  • Collections – czyli segregowanie zapisanych tweetów w tematycznych kolekcjach, a nie, jak dotąd, wyłącznie chronologicznie;
  • Undo Tweet – przycisk, który umożliwi cofnięcie publikacji zanim zostanie ona faktycznie opublikowana.

Usługa ma kosztować 2,99 $ za miesiąc w podstawowym modelu, ale podobno planowane są również droższe wersje z większą liczbą udogodnień, np. przeglądanie serwisu bez reklam pomiędzy tweetami.

Źródło

Udostępnij