66. Tygodnik SMN: Tik-Tok uruchomił platformę biznesową
Nie ma wakacji od zmian w mediach społecznościowych! Tik-Tok coraz mocniej rozwija narzędzia dla marketerów, LinkedIn ułatwia informowanie społeczności o poszukiwaniach pracy, Messenger dba o bezpieczeństwo użytkowników a Twitter testuje jedną z największych zmian w historii serwisu. O tym i o innych nowościach przeczytacie w najnowszym Tygodniku SMN!
Tik-Tok uruchomił platformę biznesową
Tik-Tok for business to nowa platforma,z którą powinien zapoznać się każdy social media manager. Znajdziemy tam najważniejsze statystyki, case studies marek, które prowadzą skuteczne działania na Tok-Toku i możliwość założenia konta reklamowego. To także doskonałe miejsce do poszukiwania inspiracji. Jeśli prowadzicie lub planujecie rozpocząć działania marketingowe na Tik-Toku, koniecznie zajrzyjcie na nową platformę.
Jak działa algorytm?
Jesteście ciekawi w jaki sposób Tik-Tok wybiera filmy, które Wam wyświetla? Aplikacja uchyliła rąbka tajemnicy na swoim firmowym blogu. W skrócie, system rekomendacji filmów na Tik-Toku opiera się na interakcjach użytkownika, czyli kontach, które obserwuje, treściach, które lajkuje i udostępnia, na informacjach o wideo, takich jak opisy, dźwięki, hashtagi oraz na ustawieniach i preferencjach użytkownika, dotyczących języka i lokalizacji.
Więcej informacji: https://newsroom.tiktok.com/en-us/how-tiktok-recommends-videos-for-you
Ostrzeżenie przed udostępnieniem starych postów
Pewnie nieraz spotkaliście się z sytuacją, w której ktoś udostępniał post sprzed kilku miesięcy a nawet lat, nie zwracając uwagi na to, że jego treść już nieco się przedawniła. Użytkownicy są w większości zainteresowani aktualnymi i sprawdzonymi informacjami, stąd nowa funkcja Facebooka, która będzie ostrzegać, gdy postanowimy udostępnić post starszy niż 3 miesiące.
Więcej infromacji: https://about.fb.com/news/2020/06/more-context-for-news-articles-and-other-content/
Zabezpieczenie wiadomości przy pomocy Face ID
Facebook testuje właśnie nowe zabezpieczanie wiadomości na Messengerze przy pomocy Face ID i Touch ID. testy dotyczą póki co użytkowników iOSa. Firma uważa, że powinna dać ludziom więcej możliwości w zakresie ochrony prywatnych wiadomości. Testowana funkcja pozwala na odblokowanie aplikacji Messenger za pomocą odpowiednich technik biometrycznych, czyli w przypadku iOS – Face ID lub Touch ID (w starszych modelach telefonów tej firmy).
Więcej informacji: https://wersm.com/facebook-tests-securing-messenger-with-face-id-and-touch-id/
Powiedz innym jak wypowiedzieć Twoje nazwisko
Nowa funkcja na LinkedIn znacznie ułatwi życie wszystkim, którzy postanawiają przenieść znajomość poza popularną platformę biznesową. Niejednokrotnie podczas spotkań, zwłaszcza w międzynarodowym środowisku, problematyczne okazuje się prawidłowe wymówienie imienia i nazwiska naszego rozmówcy, Nowa opcja ma umożliwić nagranie krótkich wiadomości głosowych i udostępnienie ich na naszym profilu, tak, aby inni użytkownicy mogli bez problemu wypowiedzieć nasze nazwisko.
Więcej infromacji: https://blog.linkedin.com/2020/july/2/help-others-pronounce-your-name-correctly
Stories debiutują na LinkedIn
LinkedIn od miesięcy zapowiada wprowadzenie Stories w swoim serwisie. Już teraz użytkownicy z Australii mogą przetestować nową funkcję. LinkedIn Stories nie zaskakują – bardzo przypominają analogiczną funkcję na Facebooku, czy Instagramie. Z ostatnich doniesień wynika, że funkcja dostępna jest także dla niektórych użytkowników we Francji, Katarze i Niemczech. Pozostaje czekać, aż zostanie wprowadzona w Polsce.
Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-expands-roll-out-of-linkedin-stories-to-australia/580224/
Pokaż, że jesteś otwarty na zmianę
W związku z pandemią koronawirusa dużo osób znalazło się w trudnej sytuacji. LinkedIn postanowił pomóc im w poszukiwaniach nowej pracy. W jaki sposób? Jeśli w ustawieniach swojego konta zaznaczycie, że jesteście otwarci na nowe propozycje pracy i nie ograniczacie wyświetlania tej informacji wyłącznie do rekruterów, wokół waszego zdjęcia profilowego pojawi się zielona ramka z napisem “open to work”. Możecie w ten sposób dać znać społeczności LinkedIna, że aktywnie poszukujecie pracy.
Więcej informacji: https://blog.linkedin.com/2020/june/30/new-features-to-give-and-get-help-from-your-community
Tweety w formie audio
280 znaków to za mało? Bez obaw! Twitter testuje właśnie zupełnie nową opcję postowania na platformie, tym razem w formie głosowej, Audiotweety są obecnie dostępne jedynie dla niektórych użytkowników iOSa. Tweety głosowe brzmią jak niemała rewolucja na platformie społecznościowej, która od początku swojego działania zmieniła się chyba w najmniejszym stopniu spośród wszystkich dużych graczy na rynku mediów społecznościowych. Testowaną funkcję można porównać chyba do największej zmiany w historii Twittera, gdy limit znaków w jednym tweecie został zwiększony z 140 do 280 znaków.
Więcej infromacji: https://techcrunch.com/2020/06/17/twitter-begins-rolling-out-audio-tweets-on-ios/
Nowe opcje na WhatsAppie
Animowane naklejki, kody QR i ulepszenie połączeń wideo to kilka nowości, których wdrożenie WhatsApp zapowiedział w ostatnim czasie. Naklejki są jedną z chętniej wykorzystywanych funkcji, dlatego już niebawem w aplikacji pojawią się nowe pakiety, które dodatkowo usprawnią i uatrakcyjnią komunikację między użytkownikami. Dodawanie nowych kontaktów w komunikatorze stanie się szybsze dzięki kodom QR, a użytkownicy desktopowej wersji aplikacji będą mogli korzystać z trybu nocnego.
Więcej infromacji: https://blog.whatsapp.com/introducing-animated-stickers-qr-codes-and-more
Warto wiedzieć:
- Czy rozliczanie z klientami za efekt, może być opłacalne dla firmy? Jakie są wady i zalety rozliczania w modelu prowizyjnym? Jeśli interesuje Was ten temat, posłuchajcie rozmowy Marka Jankowskiego z Piotrem Chmielewskim, w ramach #326 podcastu Mała Wielka Firma: https://www.facebook.com/agencjaSocialMediaNow/videos/277187316884877
- Jak wygląda e-commerce w Polsce? Odpowiedź znajdziecie w obszernym raporcie Gemius dla e-Commerce Polska. To aktualne kompendium wiedzy o polskim rynku zakupów online. Jeśli chcecie zagłębić ten temat, pobierzcie raport: https://www.gemius.pl/e-commerce-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html
- Karolina Kumor przygotowała e-booka o influencer marketingu w dobie pandemii. Jeśli interesuje Was ten temat, możecie go pobrać za darmo: https://morebananas.pl/shop/ebook/influencer-marketing-w-dobie-pandemii
- Jak wygląda zastosowanie efektów AR w mediach społecznościowych? Jeśli interesuje Was ten temat, koniecznie zajrzyjcie do raportu Lens That. Znajdziecie w nim ponad 300 przykładów wykorzystania efektów AR na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i Tik-Toku: https://lensthat.com/ebook/
Udostępnij