114. Tygodnik SMN: Social Media 2023 [RAPORTY, TRENDY]
Chcecie dowiedzieć się, co słychać w wielkim świecie? W takim razie zapraszamy na przegląd najważniejszych trendów na 2023 rok – na co postawić? Sprawdźcie!
Mosseri o nowych funkcjach na Instagramie
Z rolki Mosseriego dowiadujemy się o kilku nowościach:
– Notes, czyli o opisach/statusach na naszych profilach,
– nominacjach w naklejce Twoja Kolej,
– Candid Stories, czyli BeReal w wersji relacji (możliwość robienia zdjęć przedniego i tylnego aparatu jednocześnie z oznaczeniem godziny i… bez opcji filtrów),
– profilach grupowych, które pozwalają na prowadzenie i publikacje na nich przez użytkowników z nimi połączonymi,
– współdzielonych kolekcjach (czyli wymianach zapisanych postów ze znajomymi),
Wszystkie te funkcje, poza pierwszą (Notes) są dopiero w fazie testów. Samego Notes niestety nie sprawdzimy jeszcze u siebie – rejony UK, EU oraz Japonia są obecnie z tej premiery wyłączone.
API Facebook Video Insights uzupełnione o statystyki z Rolek
Od teraz deweloperzy uzyskają dostęp do szczegółowych statystyk z Rolek opublikowanych na Facebooku, których wcześniej nie było dostępnych w poglądzie. Sprawdzić będzie można:
– średni czas wyświetlania filmu,
– liczbę odtworzeń,
– łączny czas odtworzeń w minutach,
– pozostałe statystyki takie jak: zasięg, reakcje, udostępnienia, komentarze.
Ma to znacznie przede wszystkim w aplikacjach i usługach oferujących raportowanie wyników w Social Mediach.
LinkedIn i wyczekiwana przez wszystkich funkcja…
Na platformie LinkedIn pojawiła się opcja planowania postów!
Od teraz Social Media Specjaliści i nie tylko, będą mogli zautomatyzować swoje publikacje bez korzystania z aplikacji zewnętrznych.
Funkcja ta jest aktualnie stopniowo przydzielana wszystkim użytkownikom portalu – jeśli jeszcze jej nie macie, to uzbrójcie się w cierpliwość.
Harmonogram planowanych postów sięga maksymalnie do 3 miesięcy.
Raport nadchodzących trendów na TikToku na rok 2023
Na platformie TikTok Creative Center pojawił się do pobrania raport „What’s next 2023”, który na tapet bierze:
– pochodzenie trendów,
– ich przykłady,
– propozycje rozwiązań dla marketerów w aspekcie tworzenia treści, jak i narzędzi pomiarowych.
Raport pobierzecie z tej strony
Raport trendów na Instagramie na rok 2023
Swój raport przygotował także Instagram, który całkiem zaskakuje swoją dosyć… odważną szatą graficzną. 😉
Raport został opracowany wraz z szeroko zakrojonym badaniem użytkowników z pokolenia Z na Instagramie. Zupełnie inne podejście do pracy, do robienia „kariery”, do korzystania z rozrywki…
„Pokolenie Z” poważnie namiesza w mediach społecznościowych w 2023 roku. A to wszystko przełoży się na działania reklamodawców… także, bądźcie gotowi!
Pewnie się w tym roku już nie zobaczymy, dlatego chciałbym życzyć Wam wszystkim pogodnych i spokojnych świąt, spędzonych przede wszystkim w tym świecie realnym – bez liczenia zasięgów, aktywności i innych ROASów!
No i… Do siego roku!
Udostępnij