114. Tygodnik SMN: Social Media 2023 [RAPORTY, TRENDY]

Paweł Napieralski 22 gru 2022

Chcecie dowiedzieć się, co słychać w wielkim świecie? W takim razie zapraszamy na przegląd najważniejszych trendów na 2023 rok – na co postawić? Sprawdźcie!

Mosseri o nowych funkcjach na Instagramie

Z rolki Mosseriego dowiadujemy się o kilku nowościach:

Notes, czyli o opisach/statusach na naszych profilach,

nominacjach w naklejce Twoja Kolej,

Candid Stories, czyli BeReal w wersji relacji (możliwość robienia zdjęć przedniego i tylnego aparatu jednocześnie z oznaczeniem godziny i… bez opcji filtrów),

profilach grupowych, które pozwalają na prowadzenie i publikacje na nich przez użytkowników z nimi połączonymi,

współdzielonych kolekcjach (czyli wymianach zapisanych postów ze znajomymi),

Wszystkie te funkcje, poza pierwszą (Notes) są dopiero w fazie testów. Samego Notes niestety nie sprawdzimy jeszcze u siebie – rejony UK, EU oraz Japonia są obecnie z tej premiery wyłączone.

API Facebook Video Insights uzupełnione o statystyki z Rolek

Od teraz deweloperzy uzyskają dostęp do szczegółowych statystyk z Rolek opublikowanych na Facebooku, których wcześniej nie było dostępnych w poglądzie. Sprawdzić będzie można:

– średni czas wyświetlania filmu,

– liczbę odtworzeń,

– łączny czas odtworzeń w minutach,

– pozostałe statystyki takie jak: zasięg, reakcje, udostępnienia, komentarze.

Ma to znacznie przede wszystkim w aplikacjach i usługach oferujących raportowanie wyników w Social Mediach.

Źródło

LinkedIn i wyczekiwana przez wszystkich funkcja…

Na platformie LinkedIn pojawiła się opcja planowania postów!

Od teraz Social Media Specjaliści i nie tylko, będą mogli zautomatyzować swoje publikacje bez korzystania z aplikacji zewnętrznych.

Funkcja ta jest aktualnie stopniowo przydzielana wszystkim użytkownikom portalu – jeśli jeszcze jej nie macie, to uzbrójcie się w cierpliwość.
Harmonogram planowanych postów sięga maksymalnie do 3 miesięcy.

Raport nadchodzących trendów na TikToku na rok 2023

Źródło

Na platformie TikTok Creative Center pojawił się do pobrania raport „What’s next 2023”, który na tapet bierze:

– pochodzenie trendów,

– ich przykłady,

– propozycje rozwiązań dla marketerów w aspekcie tworzenia treści, jak i narzędzi pomiarowych.

Raport pobierzecie z tej strony

Raport trendów na Instagramie na rok 2023

Swój raport przygotował także Instagram, który całkiem zaskakuje swoją dosyć… odważną szatą graficzną. 😉

Raport został opracowany wraz z szeroko zakrojonym badaniem użytkowników z pokolenia Z na Instagramie. Zupełnie inne podejście do pracy, do robienia „kariery”, do korzystania z rozrywki…

„Pokolenie Z” poważnie namiesza w mediach społecznościowych w 2023 roku. A to wszystko przełoży się na działania reklamodawców… także, bądźcie gotowi!

Pewnie się w tym roku już nie zobaczymy, dlatego chciałbym życzyć Wam wszystkim pogodnych i spokojnych świąt, spędzonych przede wszystkim w tym świecie realnym – bez liczenia zasięgów, aktywności i innych ROASów!
No i… Do siego roku!

Udostępnij