100. Tygodnik SMN: Facebook wprowadza reelsy!
Świętujemy mały jubileusz! Przed Wami 100. wydanie Tygodnika SMN! Co w nim znajdziecie? Sprawdźcie sami…
Koniec nakładek profilowych na Facebooku
Od 2015 r. w facebookowej Frames Gallery pojawiały się tysiące nakładek profilowych. Teraz FB ogłosił, że po 21 marca wszystkie “dzieła” znikną, a możliwość tworzenia ramek będą miały tylko nieliczne organizacje.
Wszystko w imię walki z antyszczepionkowymi komunikatami. Od 2 lat Facebook sukcesywnie banuje tego typu treści, włącznie z nakładkami, ale działania te przypominały raczej syzyfową pracę. Stąd decyzja o odebraniu możliwości tworzenia nakładek indywidualnym użytkownikom czy niezweryfikowanym instytucjom.
Zrób sobie przerwę
Instagram wdrożył w Polsce nową funkcję: “Take a break”. Ma ona zapobiec bezmyślnemu scrollowaniu feedu przez wiele godzin, poprzez wyświetlenie stosownego komunikatu.
Użytkownik otrzyma równiez możliwość ustawienia częstotliwości “przypominajek” – co 10, 20 lub 30 minut.
Jak myślicie, czy nowa opcja ma szansę być skuteczna w walce z uzależnieniem od social mediów?
Facebook Reels wkraczają do akcji
Spełniły się zapowiedzi z końcówki 2021! Od lutego w ponad 150 krajach na całym świecie dostępna jest facebookowa wersja Reelsów.
Jak podaje Meta w swoim newsroomie, użytkownicy FB i IG połowę czasu spędzanego na obu platformach poświęcają na konsumowanie contentu video, a Reelsy są najszybciej rozwijającym się formatem.
Facebook zapowiedział, że wprowadzi następujące możliwości w zakresie tworzenia i edycji rolek:
- remixy;
- czas trwania Reelsa: do 60 s.;
- zapisywanie kopii roboczych;
- przycinanie dłuższych nagrań.
Umiejscowienia, w których obejrzymy Reelsy to:
- Facebook Stories,
- zakładka “Watch”,
- górna część feedu FB,
- sugerowane rolki w feedzie.
- feed w grupach.
LinkedIn i nowe możliwości analityczne
LinkedIn zapowiedział, że już wkrótce na portalu pojawi się nowa odsłona statystyk. Użytkownicy będą mogli sprawdzić, jak ich poszczególne publikacje radzą sobie na platformie pod względem liczby wyświetleń i typów reakcji, a także dowiedzą się więcej na temat odbiorców treści – ich demografii, stanowisk i branży, w której pracują.
Automatyczne napisy w filmach na Instagramie
Aż chciałoby się powiedzieć: nareszcie!
Instagram ogłosił, że wprowadza funkcję automatycznie generowanych napisów do filmów publikowanych w feedzie. Napisy będą domyślnie włączone w filmie każdego twórcy, natomiast decyzja o ich wyłączeniu należy do odbiorcy danego wideo. Ta opcja ma przede wszystkim na celu zwiększenie dostępności instagramowego contentu dla społeczności Głuchych i osób niedosłyszących.
Na ten moment napisy dostępne są w 17 językach (nie ma wśród nich jęz. polskiego), ale Instagram zapowiada, że sukcesywnie będą dodawane kolejne.
Zgłoś trolla, walcz z dezinformacją
Fake newsy nie są w internecie nowością, ale w obliczu rosyjskiej napaści na Ukrainę media społecznościowe zostały zalane falą dezinformacji. Wiele już zostało powiedziane i napisane w tym temacie, dlatego chcę po prostu polecić Wam przydatne narzędzie do zgłaszania podejrzanych wpisów.
Jeśli jakiś post lub strona wzbudza wątpliwości co do autentyczności, wystarczy przesłać link do weryfikacji na stronie Zgłoś Trolla (kliknij, aby przejść do witryny).
Zmierzch news feedu na Facebooku
A na zakończenie: ciekawostka! Po ponad 15 latach Facebook oficjalnie zmienia nazwę News Feedu na sam “Feed”. Jeśli więc jesteście social mediowymi purystami, to czas zapamiętać zaktualizowaną nazwę!
Udostępnij