Tygodnik SMN #60: Nowa sekcja w Menadżerze Reklam

Karolina Kociołek 09 kwi 2020

Przymusowa izolacja w domach sprawia, że jeszcze więcej czasu spędzamy online. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się transmisje live, które zostaną wzbogacone o nowe funkcje – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Facebook

Nowa sekcja w Menedżerze Reklam

Jeśli chcemy zmaksymalizować skuteczność naszych reklam na Facebooku, musimy poświęcić czas na testowanie różnych opcji targetowania i tworzenia reklam. Facebook wychodzi nam naprzeciw, wprowadzając do Menedżera Reklam sekcję “Eksperymenty”. Nowa sekcja nie wprowadza żadnej dodatkowej funkcji. Jej celem jest zgromadzenie w jednym miejscu różnych opcji, dotyczących przeprowadzania testów na Facebooku. Dzięki temu użytkownicy będą mieli do nich łatwiejszy dostęp niż do tej pory. Dotychczasowe funkcje zostały wzbogacone o podpowiedzi, które mają ułatwić nam wybór odpowiedniej opcji.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-added-a-new-experiments-element-to-ad-manager-to-help-optimize/575140/

“F” jako przycisk w aplikacji

Facebook testuje nową funkcję na urządzeniach systemem iOS. To przycisk “F” znajdujący się w menu na dole. Po kliknięciu w przycisk, użytkownik zostaje przekierowany do menu, z którego w łatwy sposób może przejść m.in. do grup, zarządzanych przez siebie stron, wspomnień, czy zapisanych postów.

Źródło: https://twitter.com/MattNavarra/status/1247292631069138950

Data for Good

W ramach programu data for Good, Facebook pomaga badaczom, szukającym odpowiedzi na to w jaki sposób rozprzestrzenia się COVID-19. W jaki sposób? Portal oferuje dostęp do map, pokazujących w jaki sposób przemieszczają się ludzie oraz zachęca mieszkańców USA do wypełnienia dobrowolnych ankiet, które pomogą w zidentyfikowaniu hotspotów koronawirusa.

Więcej infromacji: https://about.fb.com/news/2020/04/data-for-good/

Nowości w transmisjach na żywo

Przymusowa izolacja sprawia, że coraz więcej osób z całego świata decyduje się na transmisję strumieniową i organizowanie live’ów na Facebooku. W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie tą formą przekazu, portal Marka Zuckerberga wprowadza nowe funkcje do Facebook LIVE.

Nowe funkcje, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku tygodni na całym świecie, to m.in. automatyczne napisy i tryb audio, który pozwoli użytkownikom po prostu słuchać całej transmisji. Obie funkcje mają ułatwić korzystanie z Facebook LIVE osobom, które mają  przeciążone lub wolniejsze połączenie internetowe. Poza tym Facebook wprowadza tryb “logged-out”, który umożliwi oglądanie live’ów osobom, które nie mają nawet konta na Facebooku.

Więcej infromacji: https://wersm.com/facebook-live-is-getting-a-bunch-of-new-features/

Testy nowych reakcji

Według doniesień  Jane Manchun Wong Facebook pracuje nad nową reakcją pod postami związaną z… pandemią koronawirusa. To dość zaskakujący pomysł, jednak w 2016 roku z okazji Dnia Matki, Facebook umożliwił użytkownikom szybkie odpowiadanie na posty poprzez reakcję z kwiatkiem. Według wyjaśnień Facebooka, kwiat miał wyrażać wdzięczność i pomimo tego, że nie przedstawiał żadnej, wizualnej emocji, miał pomóc użytkownikom w wyrażaniu wdzięczności. Nie wyjaśnia to jednak, co miałaby oznaczać nowa reakcja związana z COVID-19.

Więce informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-testing-a-new-covid-19-themed-reaction-emoji/575152/

Instagram

Wieloosobowy live

Przymusowe zamknięcie w domach, spowodowane pandemią koronawirusa, przyczyniło się do wzrostu zainteresowania streamingami online i renesansu transmisji LIVE na Instagramie. Platforma szuka  nowych możliwości rozwoju tej opcji i pracuje nad wieloosobowymi live’ami. Obecnie do prowadzonej przez transmisji live możemy dodać maksymalnie jednego gościa.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-considering-an-option-to-add-more-than-one-guest-into-an-insta/575077/

Nowe animowane naklejki

Instagram testuje kolejną nowość w Stories. Nowa naklejka, którą testowa grupa może zobaczyć jako “Selfie” umożliwia dodanie do relacji naklejki (lub kilku) z selfie w okrągłej ramce. Póki co funkcja testowana jest m.in. w Czechach.

Więcej infromacji: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-set-of-animated-selfie-stickers-for-stories/575064/

Teksty opcji “Links”

Według doniesień Jane Manchun Wong, Instagram testuje wprowadzenie na profilach biznesowych nowej sekcji “Links”. Przypuszczalnie nowa opcja będzie wiązać się z dodaniem do profilu nowego przycisku obok obecnych “Obserwuj” i “Wiadomość”.

Więcej informacji: https:///news/instagrams-testing-a-new-option-to-promote-the-sale-of-gift-cards-via-your/574982/

Twitter

Możliwość reklamowania treści związanych z COVID-19

Minęło trochę czasu od Kiedy Twitter zbanował wszystkie reklamy zwiazane z koronawirusem. Kilka dni temu platforma postanowiła jednak zmienić swoje stanowisko. Co to oznacza dla reklamodawców? Od teraz dopuszczalne są reklamy, które dotyczą dopasowania praktyk biznesowych do sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa lub informują o wsparciu dla klientów lub pracowników w związku z COVID-19. Jednocześnie Twitter zastrzega, że nie zgadza się na reklamy produktów z zawyżonymi cenami oraz tych,  których treści mogą wywoływać panikę.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-will-now-allow-some-brands-to-make-reference-to-covid-19-in-ads/575573/

YouTube

Kolejna kopia Tik-Toka

Mamy odpowiedź Google’a na Tik-Toka! Wkrótce użytkownicy mobilnej aplikacji YouTube będą mieli możliwość korzystania z komunikatora Shorts. Shorts będą działać podobnie jak TikTok – pozwolą na tworzenie krótkich nagrań wideo i zamieszczanie ich w serwisie Google. Narzędzie ma oferować takie elementy, jak tła oraz muzyka, którymi będzie można ilustrować swoje klipy. 

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-is-working-on-a-tiktok-like-tool-to-fend-off-rising-video-competiti/575332/

Warto przeczytać 

Udostępnij