Tygodnik SMN #50: Reklamy w wynikach wyszukiwania na Facebooku

Karolina Kociołek 24 paź 2019

Świat social mediów nigdy nie śpi. Facebook wprowadza nowe umiejscowienie reklam, Snapchat pozwala na tworzenie reklam dynamicznych a LinkedIn rozkwita pod skrzydłami Microsoftu i umożliwia użytkownikom tworzenie wydarzeń. Gotowi na więcej newsów? Zapraszamy do lektury!

Facebook

Umiejscowienie reklam w wynikach wyszukiwania

To już oficjalne! Wyniki wyszukiwania na Facebooku będziemy teraz mogli wybierać jako jedno z umiejscowień dla naszych reklam. Reklamy zostały zaprojektowane taki sposób, żeby pasować do wyników wyszukiwania. Będą wyglądać podobnie do tych w newsfeedzie. Ich transparentność oraz możliwość kontroli nad ich wyświetlaniem będzie taka sama jak w przypadku reklam umiejscowionych w newsfeedzie.

Więcej informacji: https://www.facebook.com/business/news/reach-people-who-are-actively-shopping-with-ads-in-facebook-search-results

Instagram

Naklejka z zaproszeniem do wydarzenia

Tworzycie wydarzenia na Facebooku? Jeśli tak, to z pewnością ucieszy Was nowa naklejka w Instagram Stories. Dzięki niej w prosty i szybki sposób przekierujecie swoich followersów do wydarzenia.

Więcej informacji: https://twitter.com/wongmjane/status/1183116197451091968

Nowe listy obserwowanych użytkowników

Już niebawem Instagram wprowadzi automatyczne listy obserwowanych użytkowników. Funkcja ma służyć ułatwieniu zarządzaniu treścią w feedzie użytkownika. Zobaczymy z kim najczęściej podejmujemy interakcje, czyje treści najczęściej wyświetlane są w naszym feedzie oraz kategorie takie jak “podróże” czy “sztuka”, do których przyporządkowane będą konkretne osoby.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-following-list-categories-to-help-manage-your-content-f/565512/

LinkedIn

Tworzenie i planowanie wydarzeń

Największa platforma dla profesjonalistów nieustannie wprowadza nowe opcje. Od teraz możemy tworzyć profesjonalne wydarzenia, angażować się w dyskusje oraz utrzymywać kontakt z uczestnikami nawet po zakończeniu wydarzenia. Możemy podać opis wydarzenia, datę i godzinę, miejsce, a następnie zaprosić członków naszej sieci kontaktów – użytkowników możemy filtrować na podstawie takich informacji jak lokalizacja, firma, branża czy wykształcenie, dzięki czemu unikniemy masowego, spamerskiego wysyłania zaproszeń i dotrzemy do osób, które realnie mogą być najbardziej zainteresowane naszym wydarzeniem.

Więcej informacji: https://blog.linkedin.com/2019/october/15/planning-an-in-person-event-just-got-easier-with-linkedin

Zarządzanie wiadomościami na LinkedIn

Według doniesień Jane Manchun Wong LinkedIn eksperymentuje z nowymi opcjami, które ułatwią zarządzania treścią na LinkedIn. Testowana funkcja umożliwi zaznaczanie i usuwanie wielu wiadomości, dzięki czemu uporządkowanie skrzynki na portalu będzie znacznie łatwiejsze i szybsze.

Więcej informacji: https://twitter.com/wongmjane/status/1182781324303536129

Twitter

Emoji w reakcjach na wiadomości

Twitter wzorem Messengera wprowadza reakcje w wiadomościach prywatnych. Jedna z popularniejszych platform społecznościowych od dłuższego czasu zastanawia się, co zrobić, żeby zatrzymać użytkowników na dłużej. Od kilku miesięcy prowadzone są testy funkcji, która miałaby ułatwić dzielenie się interesującymi tweetami w wiadomościach prywatnych. Teraz przyszła kolej na emoji, które ułatwią ustosunkowanie się do otrzymanych wiadomości.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-tests-emoji-reactions-for-direct-messages/565185/

Snapchat

Reklamy dynamiczne

Snanpchat wciąż żyje i wprowadza nowe rozwiązania dla reklamodawców. Nowym formatem będą reklamy dynamiczne, w których treść zmieni się wraz z aktualizacją katalogu firmy. Według zapowiedzi reklamy dynamiczne pomogą w obniżeniu kosztów reklamowych i ułatwiają dostarczanie potencjalnym klientom najbardziej aktualnych informacji na temat oferty.

Więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/snapchat-dynamiczne-reklamy-ich-tresc-zmieni-sie-wraz-z-aktualizacja-katalogu-firmy-jak-dziala-jak-korzystac-snapchat-formaty-reklamowe

Pinterest

Pinterest zadba o zdrowie psychiczne

Coraz głośniej mówi się o negatywnym wpływie mediów społecznościowych na nasze zdrowie psychiczne. Nic dziwnego, że kolejne platformy wprowadzają funkcje, które mają zadbać o komfort psychiczny użytkowników. Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego Pinterest przygotował nową aktualizację i uaktualnił swoje wewnętrzne narzędzie służące do ćwiczeń ułatwiających relaksację. Przy współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) i Amerykańską Akademią Pediatrii Pinetrest opracował listę problemów, z którymi borykają się osoby cierpiące na choroby psychiczne, a następnie przygotowane zostały rozwiązania i przeciwdziałania ich powstawaniu.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-update-wellbeing-exercises-announces-safety-improvements-on-ment/564779/

Reagowanie emoji na Pintereście

Wyobrażacie sobie Internet bez emoji? No właśnie… Pinterest wprowadza nową opcję, dzięki której użytkownicy będą mogli wybrać jedną z 5 reakcji na publikowane tam treści wideo. Ich wygląd jest dość zaskakujący. Bardziej niż klasyczne emoji będą przypominać one reakcje pod postami na LinkedInie.

Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/pinterests-testing-emoji-like-reactions-for-video-response/565198/

Warto wiedzieć:

Udostępnij