105. Tygodnik SMN: NFT wkracza także na Instagrama?
Po krótkiej przerwie wracamy do Was z nowinkami ze świata marketingu. Co się nowego podziało? Zaraz się dowiecie!
Instagram wprowadza NFT!
Nie będę Was trzymać w napięciu. W Stanach Zjednoczonych firma Meta właśnie testuje możliwości pokazywania oraz sprzedawania na swojej platformie cyfrowych dzieł. Wybrani twórcy, ale także i kolekcjonerzy, będą mogli pokazać swoje zbiory na Instagramie!
Jakie dokładnie funkcje testuje Instagram?
– Połączenie z cyfrowym portfelem – umożliwi to pokazanie całej kolekcji, lub wybranych dzieł z całego portfela, na swoim profilu w oddzielnej sekcji.
– Dzieła będzie można publikować na Instagramie, a opis z NFT zostanie pobrany i umieszczony automatycznie.
– Zarówno autor, jak i właściciel NFT zostaną oznaczeni w poście w sposób podobny, jak znaczniki produktu/użytkownicy.
Kiedy usługa ruszy, wspierane będą platformy blockchain: Etherum i Polygon, a także Flow i Solana w niedalekiej przyszłości.
Wśród potencjalnych portfeli, Meta podaje: Rainbow, MetaMask, Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper oraz Phantom.
Avatary w reakcjach na Instagramowe relacje
Niedawno była mowa o możliwości stworzenia swojego avatara w Instagramie, podobnego do tych z platformy Snapchat. Projekt, jak widać, się rozwija, bo w fazie testów pojawiła się kolejna funkcja – przesyłanie reakcji na relacje także w formie swojego avatara.
Ciekawy jest też fakt, że Meta z jednej strony dodało do relacji opcję polubienia, która miała ograniczyć „zaśmiecanie” skrzynki niepotrzebnymi reakcjami, a z drugiej – wprowadza rozwiązanie, które to zjawisko jeszcze bardziej spotęguje. Forsowanie nowości jest tu jednak chyba wyższym priorytetem.
Testy nowego feedu na Instagramie
Mosseri po raz kolejny opowiada o formatach pionowych na Instagramie oraz o tym, jakie są immersyjne. Nic w tym więc dziwnego, że u wielu osób pojawił się tymczasowo testowy feed, który został ukierunkowany na format 9:16.
Pojawił się także i u mnie, także poniżej możecie zobaczyć kilka screenów z tego, jak się prezentował, a także moje wnioski:
Post z produktami:
Post: karuzela
Reklama z celem konwersje:
Z obserwacji:
- nie ma już „luźnego” scrollowania, „przeskakujemy” w feedzie dokładnie kafelek po kafelku w dół (jako fan smooth scrollingu i wyrobionego nawyku zatrzymywania treści kciukiem na Instagramie – cierpię)
- karuzele mają podobny pasek przewijania/postępu do tego w relacjach
- treść posta pokazuje się analogicznie, jak w rolkach – pokazuje się bardzo krótki fragment, więc koniec długich postów (więc może być nacisk na krótkie, maksymalnie treściwe copy)
- linki w treści postów były podświetlane jako klikalne (byłaby to wręcz rewolucyjna zmiana)
- nie ma już znaczników produktów bezpośrednio na zdjęciu, dopiero jak się wejdzie w ikonkę sklepu i osoby, to można wyświetlić listę produktów (tak jak zazwyczaj pod filmami, ogromny minus)
- nie ma jeszcze zdjęć, które by wypełniły całość (bo wszyscy wrzucają kwadraty), więc „immersyjność” feedu ogranicza się do nieestetycznych pasków nad i pod postem
- nie ma już z boku przycisku „zapisz”, jest dopiero dostępny pod 3 kropkami w prawym górnym rogu
- CTA są trochę bardziej zwracające uwagę – po zatrzymaniu się na poście, mogą np. zmienić kolor
- ikony przycisków są takie same, jak w Rolkach.
Opinie na temat tych potencjalnych zdań są raczej wśród większości użytkowników dosyć krytyczne, co podzielam. U mnie okres testowy się już skończył, jednak jeśli u Was jest aktywny, albo również mieliście możliwość sprawdzenia nowego feeda, to dajcie znać o swoich wrażeniach – porozmawiajmy!
Jak widać, po raz kolejny w naszym tygodniku królują tematy takie, jak: 1) popularyzacja NFT w mediach społecznościowych oraz 2) pionowych video.
Zobaczymy, co przyniesie nam kolejny tydzień!
Udostępnij