75. Tygodnik SMN: Instagram głównym kanałem sprzedażowym w 2021?
W Black Weekowym szaleństwie warto wziąć głęboki oddech, zaparzyć kawę lub herbatę i zatopić się w lekturze naszego nowego Tygodnika SMN! Znajdziecie tu tradycyjnie garść nowinek z Instagrama, a także co nieco o Twitterze i… wojnie YouTube’a z twórcami.
Instagram królem sprzedaży w social mediach
W najnowszym raporcie o trendach na 2021 rok, wydanym przez Hootsuite, króluje Instagram. Według przeprowadzonych analiz, aż 61% biznesów planuje zwiększenie wydatków reklamowych na Instagramie, a ok. 45% chce podnieść budżety przeznaczone na reklamy w obrębie Facebooka, YouTube’a i LinkedIna.
Co więcej, tylko w ostatnim kwartale zasięg reklamowy Instagrama wzrósł o 7,1% – o 3 razy więcej niż na Facebooku!
Z raportu dowiecie się również m.in.: dlaczego milczenie bywa złotem i jaka grupa odbiorców była do tej pory najbardziej niedoceniana przez marketerów. Hootsuite zamieścił w nim także interesujące case studies, które dadzą Wam świeże spojrzenie na działania w social mediach w tym specyficznym czasie.
Raport możecie pobrać tutaj: https://hootsuite.com/research/social-trends
Fleets: content efemeryczny wkracza na Twittera
Po 3 latach od wybuchu popularności stories, swoje rozwiązanie wprowadza Twitter.
Jak powiedziała szefowa działu badań w Twitterze, publikowanie treści “na stałe” bywa stresujące, dlatego z myślą o mniej śmiałych użytkownikach serwisu wprowadzono możliwość wrzucania materiałów na 24 godziny. Funkcja nosi nazwę Fleets i od zeszłego tygodnia jest już dostępna globalnie dla wszystkich Twitterowiczów. Użytkownicy mogą publikować komunikaty tekstowe, zdjęcia, wideo oraz udostępniać swoje tweety.
Jak sądzicie? Czy Fleets mają szansę podbić serca użytkowników serwisu?
Instagram umożliwi wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych
Do tej pory chcąc znaleźć na Instagramie daną treść lub zagadnienie, mogliśmy wyszukiwać nazwy kont, lokalizacje oraz #hashtagi.
W tym miesiącu aplikacja udostępniła mieszkańcom krajów anglojęzycznych zupełnie nową funkcję! Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesujące nas zagadnienie, np. przepisy na ciasta, a Instagram pokaże nam siatkę wyselekcjonowanych przez algorytm postów, które dotyczą tego tematu.
Czy to koniec ery hashtagów? Niekoniecznie.
Nowa funkcja jest póki co dość tajemnicza i ograniczona. Umożliwia wyszukiwanie jedynie tematów ogólnych i fraz zgodnych ze standardami społeczności platformy.
Zapewne ciekawi Was również, na jakiej podstawie w wynikach wyszukiwania będą wyświetlane konkretne posty?
Instagram odpowiada: posty będą klasyfikowane na podstawie wielu czynników, takich jak: rodzaj treści, opisy, czas publikacji i nie tylko. Na wyniki ma wpływać również algorytm, który dobierze treści indywidualnie do każdego użytkownika na podstawie jego zachowań i zainteresowań.
Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-keyword-search-in-addition-to-profiles-and-tags/589230/
YouTube zaserwuje użytkownikom więcej reklam
Złe wieści dla twórców na YouTube. Platforma wprowadziła zmiany do swoich Terms of Service, które umożliwią jej zamieszczanie reklam w materiale wideo, nawet jeśli twórca nie uczestniczy w YouTube Partner Program i nie chce pokazywać reklam swoim odbiorcom.
Co to oznacza?
Reklamy i tak będą wyświetlane w trakcie niektórych jego filmów, ale jednocześnie nie otrzyma on żadnego wynagrodzenia z tego tytułu.
Wniosek jest następujący: twórcom nie pozostaje nic innego, jak tylko dołączyć do programu partnerskiego. Na ten moment zmiana wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym w USA, a w połowie 2021 roku także globalnie.
Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-will-start-inserting-ads-into-non-monetized-content-updates-rules/589310/
Znikające wiadomości na FB i IG
Facebook i Instagram udostępniają nową opcję, tzw. vanish mode, czyli znikające wiadomości! Funkcja ta ma pozwolić użytkownikom “oddać się chwili”, bez obaw, że wysłana wiadomość lub zdjęcie zostanie w przyszłości wykorzystana przeciwko nim. 😉
Być może odkryliście już tę opcję przypadkiem, wykonując zbyt zamaszysty gest na telefonie – do vanish mode przechodzi się bowiem poprzez swipe-up w otwartej w danym momencie konwersacji.
Źródło: https://wersm.com/facebook-messenger-and-instagram-add-disappearing-messages-feature/
Udostępnij