98. Tygodnik SMN: Instagram oficjalnie obetnie zasięgi
I znów się spotykamy! W tym tygodniu przeczytacie skrót najświeższych newsów z uniwersum Mety, TikToka i Twittera. Dowiecie się również, dlaczego branża e-commerce nie powinna ignorować możliwości sprzedażowych, które oferuje Pinterest!
Nowy wymiar instagramowych ankiet
Jeśli denerwowała was ograniczona forma ankiet na IG, mam dobre wieści.
Instagram powoli udostępnia update, dzięki któremu liczba możliwych odpowiedzi zwiększy się z 2 do 4. Twórcy nareszcie nie będą musieli pytać swojej społeczności o zdanie za pomocą quizów!
Na razie nie wiadomo, w których krajach dostępna jest ta opcja, dlatego nie pozostaje nam nic innego, jak tylko aktualizować apkę na bieżąco.
Widzisz, kupujesz. Rozwiązania AR na Pintereście
Pinterest stawia na rozszerzoną rzeczywistość! Na platformie (póki co tylko w USA) pojawiło się nowe narzędzie: Try On for Home Decor.
Funkcja działa podobnie jak przymierzanie szminek czy butów za pomocą smartfona i pozwala umieścić wirtualne wersje mebli w domu użytkownika.
Według danych z Pinteresta, szansa, że dzięki narzędziom AR użytkownik zdecyduje się na zakup jest 5 razy większa niż w przypadku zwykłych pinów. To bardzo obiecujące informacje i przede wszystkim spójne z danymi, według których z roku na rok rośnie udział kanałów mobile w sprzedaży e-commerce.
Nowe avatary na TikToku
Według doniesień Matta Navarry, TikTok pracuje nad własnym narzędziem do tworzenia avatarów. Użytkownik będzie mógł stworzyć swój wirtualny wizerunek na podstawie zdjęcia – narzędzie samo przekonwertuje je na animowaną wersję, odwzorowując nawet nasz wyraz twarzy.
Szkodliwe treści = niskie zasięgi
Instagram oficjalnie ogłosił, że obniża zasięgi postów, które mogą zawierać szkodliwe treści – dotyczy to mowy nienawiści, nawoływania do przemocy i zastraszania. Jeśli system wykryje tego typu wpis, wyświetli się on “niżej” w feedach i stories obserwatorów.
A jeśli często zdarza wam się zgłaszać posty na IG, algorytm dostrzeże charakterystyczne cechy zgłaszanych treści i sprawi, że rzadziej będziecie widywać podobne wpisy w swoich feedach.
Warto pamiętać, że zasięgowy ban dotyczyć będzie jedynie konkretnych treści, a nie całego konta użytkownika.
Video profilowe znikają z Facebooka
W tym tygodniu Meta pożegnała się z video-profilówkami. Jeśli użytkownik nie zdążył podmienić jej na zdjęcie, od 7 lutego jego nowym zdjęciem profilowym będzie prawdopodobnie kadr z wcześniejszego wideo.
Będziecie tęsknić?
Łapka w dół na Twitterze
Twitter coraz szerzej testuje opcję downvotingu w wątkach. “Łapka w dół” została udostępniona części użytkowników iOS oraz Androida i może pomóc w walce z dezinformacją czy hejtem. Jednak, jak podkreśla serwis, funkcja ta ma przede wszystkim na celu dostarczanie algorytmom informacji na temat tego, jakich treści użytkownik wolałby widzieć mniej w swoim feedzie.
Kto wyświetlił Twój profil?
Być może już wkrótce znów będziemy mogli sprawdzać, kto wyświetlił nasz profil na TikToku. Opcja została wycofana w zeszłym roku, gdy pojawiły się wątpliwości prawne dotyczące udostępniania danych przez platformę.
Teraz podgląd wyświetleń, podobnie jak na Linkedinie, będzie kwestią wyboru – użytkownik sam zdecyduje, czy chce mieć dostęp do tych informacji.
Udostępnij