119. Tygodnik SMN: Social Media Now... zaczepił Cię!

Paweł Napieralski 10 lut 2023

Kolejny tydzień, kolejne newsy ze świata platform social media! Dzisiaj trochę o nowościach i wielkim powrocie na Facebooku, a także ciekawe wnioski z badań nad aktywnością w social mediach generacji Z. Miłej lektury!

Kolejne zmiany w targetowaniu osób nieletnich w reklamach na platformach Meta

Meta informuje, że od 20 lutego tego roku zostaną wyłączone następujące opcje podczas ustawiania grup odbiorców wśród osób poniżej 18 roku życia:

– targetowanie według płci użytkownika

– dokładniejsza geolokalizacja – targetowanie na podstawie kodu pocztowego, obszarów rynkowych oraz lokalizacji mniejszych niż miasta.

Od 20 lutego opcje te będą niemożliwe do wybrania podczas edycji lub stawiania nowych kampanii reklamowych.

Od 7 kwietnia natomiast będą one całkowicie wyłączone – emisja kampanii zostanie wstrzymania lub automatycznie zmieni się w nich grupa wiekowa na dorosłych.

Źródło

Zaczepki wróciły na FB!

Pamiętacie jeszcze zaczepki sprzed paru/parunastu lat na Facebooku?

Od pewnego czasu funkcja ta była całkowicie niedostępna z poziomu powiadomień (jeśli udało nam się dokopać do starej zaczepki), a także nie dało się jej znaleźć w czeluściach menu portalu.

Na ten moment pojawiają się powiadomienia o zaczepce, można także wejść manualnie w link.

Nie dziękujcie, miłej zabawy!

Meta przypomina o opcjach prywatności z okazji Europejskiego Dnia Ochrony Danych Osobowych

Meta umieściło na swojej stronie kilka dobrych praktyk, którymi warto kierować się dla polepszenia swojej prywatności podczas korzystania z ich mediów społecznościowych.

Cztery najważniejsze z nich podano na przystępnej infografice:

Meta zachęca między innymi do:

–  wejścia w Centrum Prywatności i zweryfikowanie swojej aktualnej konfiguracji ustawień oraz zaglądania tam co jakiś czas

– sprawdzenia ustawień prywatności w swoich okularach VR np. Meta Quest 2

– włączenia szyfrowania wiadomości w Messengerze – tutaj, co ciekawe, firma także deklaruje, że funkcja ta będzie w niedalekiej przyszłości aktywna domyślnie.

Źródło

Na jakich platformach najwięcej czasu spędza Generacja Z?

Morning Consult przeprowadziło ankietę dotyczącą aktywności Gen-Z w mediach społecznościowych. Przebadano 1000 osób w Stanach Zjednoczonych, w wieku od 13 do 25 lat. Co ciekawe, TikTok (jeszcze?) wśród nich nie jest na pierwszym miejscu, ale znajduje się na podium!

Królem okazał się Youtube, na drugim miejscu zobaczymy już rzekomo „millienialskiego” Instagrama, a zaraz po nim TikToka. W wynikach ciekawi także pozycja Facebooka, który znalazł się dopiero na 5 miejscu – jedynie 49% ankietowanych zadeklarowało korzystanie z niego.

Dosyć szokujący jest także drugi wykres, na którym zobaczymy zdeklarowany wśród badanych średni dzienny czas spędzany w mediach społecznościowych. Ponad połowa z nich scrolluje je ponad 4 godziny dziennie!

Udostępnij