111. Tygodnik SMN: Instagram ułatwi współpracę z influencerami
Nowy tydzień, nowe newsy! W dzisiejszym wydaniu Tygodnika Social Media Now przeczytacie sporo o użytecznych zmianach na Linkedinie, a także dowiecie się, w jaki sposób Instagram planuje ułatwić życie influencerom i markom.
Kontrola facebookowego feedu
Rekomendacje algorytmu zdecydowanie zdominowały feedy Instagrama i Facebooka. Teoretycznie nie pozostajemy jednak całkowicie bez wpływu! Na FB pojawiły się nowe opcje, które pozwalają “zagłosować”, czy dany typ treści wpadł nam w oko, czy też wręcz przeciwinie. Może to zrobić poprzez przyciski “show more” i “show less”.
Linkedin stawia na transparentność
Linkedin wprowadza naprawdę ciekawe nowości! Wkrótce na portalu pojawią się opcje, które mają szanse zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników.
Będziemy mogli sprawdzić, kiedy został utworzony dany profil, kiedy ostatnio był aktualizowany i czy użytkownik zweryfikował numer telefonu lub adres e-mail – dzięki temu łatwiej będzie się upewnić, czy nie mamy do czynienia z fałszywym kontem.
Prócz tego Linkedin rozwija też swoje narzędzia machine learning, tak, aby skuteczniej wykrywały fałszywe, utworzone z pomocą sztucznej inteligencji zdjęcia profilowe.
Influencerskie portfolio na IG
A gdyby tak współpraca z influencerami stała się prostsza?
Wkrótce Instagram zaoferuje twórcom nowe narzędzie: Creator Portfolio.
Dzięki niemu influencerzy będą mogli stworzyć wewnątrz aplikacji prezentację swoich instagramowych dokonań, umiejętności i statystyk.
Nie da się ukryć, że portfolio osadzone bezpośrednio w aplikacji może stać się potężnym ułatwieniem dla marek poszukujących twórców do współpracy, a także sporym wyróżnikiem dla influencera. Zebrane w jednym miejscu kluczowe informacje na pewno przyspieszą proces selekcji.
Muzyka na twoim profilu
Instagram testuje rozwiązanie rodem z pierwszej dekady XXI wieku.
Jak donosi Alessandro Paluzzi, być może za jakiś czas będziemy mogli dodać ulubioną piosenkę do swojego profilu.
Utwór ma być wyświetlany tuż pod treściami z BIO.
Wyróżnij się na LI
Być może mieliście już okazję korzystać z interaktywnej naklejki na Linkedinie, wstawiając link w swoim poście. Teraz portal wprowadza dwa kolejne warianty stickerów: kierujący do profilu osobistego (Person) oraz do profilu marki (Page).
To drobna, ale bardzo przydatna nowość, ponieważ dzięki naklejkom możemy w ciekawy sposób przykuć uwagę użytkownika do naszej publikacji.
Udostępnij