104. Tygodnik SMN: Google bardziej zadba o Twoją prywatność
Chcecie dowiedzieć się, co słychać w wielkim świecie? W takim razie zapraszamy na przegląd najciekawszych newsów z naszej cyfrowej rzeczywistości. Czekają na was ciekawostki od Google, nowości z Twittera i, tradycyjnie już, słów kilka o Instagramie!
Coraz dłuższe reelsy
Czy jesteście gotowi na 90 sekund skupienia na instagramowej rolce? Według doniesień z Twittera, coraz więcej użytkowników IG otrzymuje możliwość tworzenia reelsów trwających 1,5 minuty.
Na ten moment funkcja jest w fazie testów, a Instagram nie deklaruje, że wprowadzi ją na stałe.
Zadbaj o prywatność z Google
Czy wiecie, że możecie żądać od Google usunięcia niektórych danych z wyników wyszukiwania? Choć ta możliwość istniała od lat, obecnie Google poszerza swój regulamin o nowe opcje.
Do tej pory można było wnioskować o usunięcie poufnych informacji, takich jak numery kart kredytowych czy zbiory danych zgromadzonych w wyniku doxingu.
Teraz do tego grona dołączają między innymi osobiste informacje kontaktowe, np. numer telefonu, adres e-mail lub adres zamieszkania, a także wszelkie dane stwarzające ryzyko kradzieży tożsamości, takie jak dane logowania. Oczywiście nie dotyczy to danych, które podlegają pod prawo dostępu do informacji publicznej.
Podglądanie na TikToku
Jak sprawdzić, kto widział wasze TikToki?
TikTok wciąż oficjalnie nie potwierdził, że ta funkcja stanie się oficjalnie stałą częścią aplikacji, natomiast coraz więcej osób widzi ją na swoich kontach.
Jeśli należycie do grona szczęśliwców, możecie podejrzeć, kto wyświetlał wasz profil w ciągu ostatnich 30 dni – jednak włączając tę funkcję, wyrażacie zgodę na to, by inni twórcy widzieli, że wyświetlaliście ich filmiki.
Google i drażliwe tematy
Google poszerza listę “sensitive ads” o nowe kategorie. Dzięki temu możemy ograniczyć widoczność reklam o następującej, potencjalnie drażliwej dla nas tematyce:
– ciąża i rodzicielstwo,
– odchudzanie,
– randki.
Jak to zrobić? Wystarczy wejść w ustawienia reklam (link tutaj – przy okazji możecie podejrzeć, według jakich kategorii Google personalizuje dla was reklamy) i w ustawieniach reklam kontrowersyjnych zaznaczyć “Wyświetlaj mniej” przy danej kategorii.
Choć według powyższej informacji ograniczenie reklam miałoby dotyczyć tylko YouTube’a, to jednak rzecznik Google potwierdził, że funkcja będzie obejmować całą sieć reklamową.
Twój prywatny krąg – nowość na Twitterze
Ćwierkający serwis udostępnia do testów nową funkcję – Twitter Circle.
Przypomina ona nieco “Bliskich znajomych” z IG Stories. Twitter pozwoli nam bowiem stworzyć listę wybranych odbiorców, do których będziemy mogli kierować prywatne tweety.
Jak widać w powyższym materiale, tweety dla wybrańców będą oznaczone specjalnym, zielonym alertem, a twórca będzie mógł dodać do swojej listy maksymalnie 150 użytkowników.
Udostępnij