Jak nadać uprawnienia na stronie firmowej na Facebooku?
Stworzyłeś fanpage, jednak nie chcesz nim samodzielnie zarządzać? Wystarczy, że przypiszesz innym użytkownikom odpowiednie role. Z tego tekstu dowiesz się w jaki sposób nadać uprawnienia na stronie firmowej na Facebooku.
Kto może nadawać dostępy na stronie firmowej?
Gdy tworzysz firmową stronę na Facebooku automatycznie zostaniesz jej administratorem. Możesz zmieniać jej wygląd, publikować treści w jej imieniu oraz przydzielać i zmieniać role innym osobom.
WAŻNE: Jeśli jesteś nowym administratorem, pamiętaj, że zanim uzyskasz możliwość usuwania lub degradowania innego administratora, może upłynąć 7 dni.
WAŻNE: Zawsze możesz usunąć swoje konto ze strony, ale jeśli jesteś jej jedynym administratorem, musisz najpierw dodać innego administratora.
Role na stronie
Facebook daje szerokie możliwości różnicowania poziomu uprawnień w dostępie do strony firmowej. Istnieją 4 różne typy ról, które możesz nadać nowym osobom, poniżej opisuję uprawnienia, które wiążą się z każdą z nich.
Administrator
Może zarządzać wszystkimi aspektami strony, w tym publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, publikować materiały z Instagramu na Facebooku, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, wyświetlać statystyki i przypisywać role na stronie.
Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
Redaktor
Może publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i je usuwać, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, publikować materiały z Instagramu na Facebooku i wyświetlać statystyki.
Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
Moderator
Może wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetlać statystyki.
Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze na Instagramie, wysyłanie wiadomości Direct i tworzenie reklam. Moderator nie może tworzyć treści w imieniu Twojej strony.
Reklamodawca
Może tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest tworzenie reklam.
Analityk
Może sprawdzać, który administrator utworzył post lub komentarz, oraz wyświetlać statystyki.
Nadawanie uprawnień na Stronie Firmowej na Facebooku
Jak dodać nową osobę do strony firmowej i przypisać rolę? Zrobisz to w kilku prostych krokach:
Kliknij pozycję Ustawienia w górnej części strony.
Kliknij opcję Role na stronie w lewej kolumnie.
Wpisz imię i nazwisko lub adres e-mail w polu i wybierz odpowiednią osobę z wyświetlonej listy.
Wybierz poziom uprawnień dla nowej osoby:
Kliknij opcję Dodaj i wprowadź Twoje hasło logowania na Facebooka, aby potwierdzić.
WAŻNE: Pamiętaj, że dodawana osoba będzie mogła zacząć pomagać Ci w zarządzaniu stroną dopiero po zaakceptowaniu zaproszenia do objęcia roli na stronie.
Jeśli jesteś administratorem strony, w tym samym miejscu, możesz usunąć osobę ze strony firmowej lub zmienić jej uprawnienia.
Jeśli zależy Ci na tym, by dodatkowa osoba wsparła Cię nie tylko w zakresie moderowania treści i publikacji postów na stronie, ale też pomogła Ci w zarządzaniu reklamami, przyznanie odpowiedniej roli na fanpage’u, to dopiero początek. Kolejnym krokiem będzie dodanie takiej osoby do Twojego konta reklamowego na Facebooku. Przeczytasz o tym w artykule: Jak dodać nową osobę do konta reklamowego na Facebooku?
Udostępnij