Tygodnik SMN#54: Nie założymy Messengera bez konta na Facebooku
Przełom roku to czas podsumowań, jednak nawet w ostatnich tygodniach nie zabrakło zmian w świecie mediów społecznościowych. Facebook coraz odważniej wkracza do świata gier wideo, Instagram walczy z dezinformacją a serwis Quora oficjalnie wystartował w polskiej wersji językowej. Co jeszcze? Zapraszamy do lektury!
Messenger tylko z Facebookiem
W lipcu 2015 roku Facebook umożliwił polskim użytkownikom korzystanie z aplikacji Messenger bez konieczności zakładania konta na Facebooku. W ostatnich dniach portal Zuckerberga wycofał tę możliwość. Od teraz nie założymy konta na Messengerze, korzystając jedynie z numeru telefonu. Podczas próby założenia konta w Messengerze, zostaniemy przekierowani na stronę Facebooka, by to właśnie tam założyć konto. Zmiana nie powinna nas zaskakiwać. Już jakiś czas temu Facebook zapowiadał integrację swoich usług: Messengera, WhatsAppa i Instagrama. Od pewnego czasu, logując się do każdej z tych aplikacji, na dole ekranu możemy zobaczyć napis “from Facebook”. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości czekają nas kolejne zmiany.
Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-removes-option-to-create-a-messenger-account-without-a-facebook-pr/569638/
Facebook wprowadza nowe opcje automatycznego zatwierdzania członków grup
W ostatnich tygodniach Facebook ogłosił wprowadzenie nowych opcji, które mają pomóc administratorom i moderatorom grup, zatwierdzanie nowych członków. Jak widać, automatyczne zatwierdzenie członków grupy może następować po wybraniu kombinacji jednej z czterech opcji. Do wyboru mamy: udzielenie przez użytkownika odpowiedzi na wszystkie pytania, deklaracja zamieszkania w określonym regionie, znajomość z innymi członkami grupy, aktywność na Facebooku w ciągu ostatniego roku.
Więcej informacji: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-automatic-member-approval-option-for-groups/569178/
Facebook konkurencją dla Androida?
Facebook pracuje nad własnym systemem operacyjnym, który pozwoli mu się uniezależnić od Androida. Według ostatnich, nieoficjalnych doniesień, Facebook powołał specjalny zespół mający za zadanie stworzenie od podstaw nowego systemu operacyjnego. Zespołem inżynierów kierować ma Mark Lucovsky, jeden z twórców platformy Windows NT. Początkowo oprogramowanie ma znaleźć zastosowanie jedynie w autorskim sprzęcie: systemie Oculus do obsługi VR oraz urządzeniu Portal.
Więcej informacji: https://www.theverge.com/2019/12/19/21030043/facebook-os-custom-operating-system-andglobalnie
Facebook stawia na gry w chmurze
Portal Zuckerberga odważnie wkracza w świat gier wideo. Na profilu Facebook Gaming oficjalnie potwierdzono zakup hiszpańskiej firmy PlayGiga, umożliwiającej dostęp do ogromnego katalogu gier w chmurze. Według doniesień, Facebook kupił startup za 70 mln euro. Jak na razie nie wiemy jakie gry Facebook będzie oferował swoim użytkownikom.
Więcej informacji: https://techcrunch.com/2019/12/18/facebook-acquires-madrid-based-cloud-gaming-startup-playgiga/
Instagram rozszerza walkę walkę z fake newsami
Falka z fake newsami i deepfake’ami to jedne z najpoważniejszych wyzwań z jakimi mierzą się platformy społecznościowe. Instagram, podobnie jak inne serwisy, boryka się z coraz powszechniejszym szerzeniem dezinformacji. W maju 2019 roku, we współpracy z zewnętrznymi organizacjami i wydawcami, rozpoczął w USA testowy program walki z fake newsami -walczył z dezinformacją. W Polsce weryfikowaniem wpisów ma się zajmować Agence France Presse, która weryfikuje już treści na Facebooku. Serwis nie będzie podawał jednak weryfikacji treści zamieszczanych przez polityków, nawet gdy te będą niezgodne z prawdą.
Więcej informacji: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-walka-fake-news-jak-to-dziala-tresci-od-politykow-bez-weryfikacji-dlaczego-jak-rozpoznac-fake-news
Twitter prezentuje kolejne ulepszenia
W ostatnim roku Twitter mocno postawił na rozwój i ulepszanie swojego produktu, by zachęcić użytkowników do spędzania większej liczby czasu w serwisie. Twitter rozpoczął zmiany od prac porządkowych, usuwania nieaktywnych kont i oznaczania tych, które są prowadzone przez boty. Zmienił się wygląd aplikacji, wprowadzono nowy tryb nocny, ułatwiono dzielenie się tweetami w wiadomościach prywatnych, umożliwiono ukrywanie komentarzy i wprowadzono nowe formaty reklam. W 2020 Twitter zapowiada dalsze prace nad udoskonaleniem algorytmu i lepszym wyświetlaniu tweetów użytkownikom. Opcja śledzenia tematów ma być na tyle zaawansowana, by pokazywać użytkownikom tweety dokładnie związane z danym tematem. Do tematu przypisane mają być także określone konta, jednak algorytm ma być na tyle inteligentny, by nie pokazywać użytkownikom tweetów osób przypisanych do danej kategorii, które tweetują na inny temat. Przykładowo, jeśli użytkownik śledzi temat związany z tenisem, nie będą mu wyświetlane niezwiązane z tematem tweety, nawet jeśli zostały napisane przez Rogera Federera.
Więcej informacji: https://www.fastcompany.com/90446827/twitters-big-bet-on-topics-and-lists-is-just-getting-started
Quora po polsku
Po udanej fazie testów beta, Quroa jest oficjalnie dostępna w polskiej wersji językowej. Platforma została założona w 2009 roku a jej misją jest dzielenie się wiedzą ze światem. Quroa to miejsce do zadawania pytań i udzielania udzielania na nie odpowiedzi w obrębie wielu tematów. Każdy użytkownik może zadać pytanie na dowolny temat a o odpowiedź zostaną poproszone osoby dysponujące największa wiedzą i doświadczeniem w danym obszarze.
Więcej informacji: https://brief.pl/quora-jest-juz-dostepna-w-jezyku-polskim/
Więcej wiedzy?
- ? Jak dobrze rozpocząć 2020 roku? Oczywiście razem z nami! 24 stycznia organizujemy Dzień Social Media w Warszawie, podczas którego Paweł Tkaczyk, Mariusz Łodyga i Piotr Chmielewski będą rozmawiać o strategii: https://www.facebook.com/events/2414344532168443/?active_tab=about
- ? Obejrzyjcie krótką rozmowę Piotra z Paweł Tkaczyk na temat strategii i nie tylko: https://.facebook.com/agencjaSocialMediaNow/videos/580050126163696
- ? A skoro już przy Pawle Tkaczyku jesteśmy, to przeczytajcie też jego tekst o trendach marketingowych w 2020 roku: https://paweltkaczyk.com/pl/trendy-marketingowe-2020/
- ? Postanowiliście, że w 2020 roku będziecie więcej czytać? Koniecznie zobaczcie propozycje 53 książek o marketingu i biznesie od Mateusz Czech – blog osobisty: https://czechu.pl/ksiazki-o-marketingu-2020
Udostępnij