67. Tygodnik SMN: Zakupy na Instagramie? To będzie banalnie proste!

Katarzyna Radziszowska 23 lip 2020

Lato w pełni, a my wcale nie odpoczywamy, tylko zbieramy dla Was newsy ze świata social media! Ostatnio zadziało się całkiem sporo: zakupy na Instagramie staną się banalnie proste, Snapchat testuje profile firmowe, a Facebook rozszerza swoje opcje udostępniania ekranu w Messengerze. Gotowi na zapoznanie się z gorącymi nowościami? To startujemy!

Instagram zamienia się w miejsce, gdzie łatwo dokonamy zakupów!

Nowość na Instagramie, która zachęci nas do zakupów! Pojawi się nowa zakładka ,,Sklep” w karcie ,,Eksploruj”. Wyświetlą się tam spersonalizowane rekomendacje produktów dla każdego użytkownika, na podstawie kont, które obserwuje. Jeśli chcecie, aby Wasze produkty znalazły się na tej nowej liście, koniecznie musicie oznaczać produkty w swoich postach na Instagramie, co pomoże dotrzeć do zainteresowanych użytkowników za pomocą algorytmu. 

Ale to nie koniec newsów zakupowych dotyczących Instagrama. Niektóre profile na mają już teraz możliwość dodawania tagów produktów w opisach postów, które po dotknięciu prowadzą do strony produktu, gdzie można dokonać zakupu.

Następnym etapem jest ułatwienie płatności. Wystarczy wyświetlić produkt z posta, a następnie przejść do procesu płatności – wszystko to będzie działo się na Instagramie. Będziemy musieli podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, dane rozliczeniowe, adres wysyłki i…gotowe! Cały proces ma być dodatkowo zabezpieczony: będzie można użyć kodu PIN lub danych biometrycznych urządzenia takich jak Touch lub Face ID. 

Te aktualizacje na pewno będą miały ogromny wpływ na zachowania i procesy zakupowe użytkowników. Odmieni się także Instagram: nie będzie miejscem, gdzie tylko wrzucamy piękne zdjęcia naszych produktów, ale również stanie się platformą e-commerce.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-shop-tab-in-explore-the-next-stage-of-on-platform-sho/581777/

Facebook udostępnił nowe opcje prezentacji obrazu dla większej liczby użytkowników

W październiku ubiegłego roku Facebook rozpoczął testowanie nowego zestawu opcji prezentacji obrazów dla postów z gotowymi formatami wyświetlania dla przesyłania wielu obrazów, co daje nam więcej możliwości pokazywania treści. Teraz opcja została udostępniona dla szerszego grona użytkowników. 

Nowe opcje pojawią się na dole edytora posta, dając nam do wyboru cztery różne formy wyświetlania obrazu. Obecnie narzędzie jest dostępne tylko dla profili osobistych, ale prawdopodobnie zostanie również rozszerzone na fanpage. 

Nie jest to może rewolucyjna zmiana, ponieważ mamy przecież dostęp do różnych aplikacji, które tworzą ciekawe kolaże obrazów, ale na pewno jest to małe ułatwienie i zaoszczędzenie czasu przy tworzeniu i publikacji.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-rolls-out-new-image-presentation-options-to-more-users/581616/

Facebook rozszerza swoje opcje udostępniania ekranu w Messengerze

Facebook dodał opcję udostępnianie ekranu w aplikacjach komputerowych i internetowych Messengera na początku roku w odpowiedzi na wzrost zainteresowania połączeniami komputerowymi w związku z pandemią COVID-19. Teraz użytkownicy będą mogli również korzystać z tej samej funkcjonalności na urządzeniach mobilnych.

Podczas rozmowy wideo na Messengerze, będziemy mieli możliwość przeciągnięcia dolnego panelu funkcji w górę, aby wyświetlić więcej opcji dla połączenia. Tam zobaczymy nową opcję „Udostępnij swój ekran”. Stuknięcie w nią sprawi, że zaczniemy przesyłać widok ekranu swojego urządzenia do wszystkich innych osób na czacie wideo. Opcja będzie dostępna podczas rozmów dwóch osób lub podczas grupowej rozmowy wideo nawet z ośmioma osobami i maksymalnie 16 osobami w pokojach przy użyciu komunikatora na urządzeniach mobilnych.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-rolls-out-screen-sharing-in-the-messenger-app/581787/

Marki mogą teraz mieć własne profile na Snapchacie

Po raz pierwszy marki będą mogły mieć własne profile na Snapchacie. Chociaż ta funkcja jest obecnie wprowadzana jako wersja beta tylko dla wybranych marek, Snapchat potwierdził, że chce umożliwić wszystkim firmom dostęp do markowych profili do końca roku.

Profile marek bardzo przypominają profile publiczne, które zostały utworzone w zeszłym roku, aby umożliwić znanym twórcom i influencerom udostępnianie treści w aplikacji. Profile marek będą korzystać z tych samych funkcji, co profile publiczne, ale uzyskają również dostęp do unikalnego zestawu narzędzi internetowych, które pozwolą administratorom tworzyć i zarządzać treściami spoza aplikacji mobilnej.

Więcej tutaj: https://wersm.com/brands-can-now-have-their-own-profiles-on-snapchat/

Facebook, Google i Apple ogłaszają nowe aktualizacje emotikonów na Światowy Dzień Emoji

Używacie dużo emotikonów? Dobra informacja dla Was. Z okazji Światowego Dnia Emoji (17 lipca) pojawiło się kilka nowości. Facebook zaktualizował swój domyślny pakiet emoji w Messengerze o nowe animacje, a Google zaprezentował nowy zestaw bardziej zróżnicowanych znaków emoji, które pojawią się na Androidzie jeszcze tej jesieni. Apple z kolei udostępnił podgląd emotikonów, które zostaną dodane do iOS.

A jaką Wy macie taktykę? Dajecie dużo emoji w postach czy może raczej jesteście oszczędni w tym temacie?

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-google-and-apple-announce-new-emoji-updates-for-world-emoji-day/581865/

Wiadomości prywatne na Twitterze są teraz łatwiej dostępne

Użytkownicy komputerów stacjonarnych mogą od teraz czytać wiadomości osobiste na Twitterze bezpośrednio na swojej osi czasu. Unikniemy przeskakiwania tam i z powrotem z osi czasu do bezpośrednich wiadomości. Może to mała zmiana, ale dla fanów Twittera na pewno ma znaczenie i ułatwi korzystanie z tej platformy. 

Więcej tutaj: https://wersm.com/desktop-users-can-now-read-twitter-dms-directly-on-their-timeline/

Twitter testuje nowy zestaw ikon aplikacji na iOS

A na koniec kolejna, mała zmiana na Twitterze. Platforma testuje nowy zestaw ikon aplikacji na iOS oraz nową animację wprowadzającą, gdy użytkownicy otwierają aplikację. Użytkownicy programu Twitter Insiders w wersji beta są proszeni o wyrażenie opinii na temat nowych projektów przed ewentualnym wdrożeniem.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-tests-new-app-icons-and-launch-screen-for-ios/581962/

Warto wiedzieć: 

Koniecznie zajrzyjcie do raportu Digital 2020, a w nim m.in. sporo danych dotyczących wpływu koronawirusa na świat online. https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-july-global-statshot-report-july-2020-v01

Pinterest publikuje nowy przewodnik po pinach, ułatwiający mareketrom i reklamodawcom dotarcie do konsumenta: https://view.highspot.com/viewer/5f0e1aa4c714337c761eab84

Udostępnij