71. Tygodnik SMN: Linki w opisach na Instagramie? To możliwe!

Katarzyna Radziszowska 17 wrz 2020

Wrzesień kojarzy się jednoznacznie: powrót do szkoły! A więc także i my przygotowaliśmy dla Was temat pierwszej lekcji: newsy ze świata social media. W najnowszym tygodniku przeczytacie między innymi o aktywnych linkach na Instagramie, Stories na Linkedinie i o tym, co zmieni się w regulaminie Facebooka. Startujemy!

Linki na Instagramie? No w końcu!

Jedną z najczęściej poszukiwanych brakujących funkcji przez marketerów i użytkowników Instagrama jest możliwość dodawania linków do opisów zdjęć. Wkrótce może się to zmienić, ale jest mały haczyk, a haczyk ten nosi nazwę ,,płatność”. Jeśli platforma wykryje link w opisie, to wyświetli się nam okienko z prośbą o płatność w celu jego aktywacji. Może się to okazać świetnym źródłem przychodów dla Instagrama, a także BARDZO uszczęśliwi wielu twórców z IG.

Więcej tutaj: https://wersm.com/instagram-may-soon-let-you-pay-to-add-links-to-your-captions/

Facebook dodaje nową opcję bezpłatnego testowania postów

Organiczne testy A/B dla postów wideo już wkrótce będą dostępne w Creator Studio.

W ramach tego możecie utworzyć do czterech odmian postów wideo, które zostaną następnie „przetestowane” z częścią odbiorców. Następnie, w oparciu o ustawione parametry (np. Liczbę wyświetleń lub czas), Facebook przekaże „zwycięski” post do dalszej dystrybucji poza początkową grupę odbiorców testowych. 

Istnieją ograniczenia dotyczące liczby wyświetleń, których możecie się spodziewać w testach, więc niekoniecznie przysłuży się to zwiększeniu zasięgu za darmo, ale to fajny sposób na maksymalne dopasowanie treści do odbiorców.

Dla nas to także znak, że Facebook stawia aktualnie na formaty wideo.

Więcej tutaj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-organic-post-testing-option-to-creator-studio/585304/ 

LinkedIn prawdopodobnie wprowadzi Stories z możliwością linkowania

LinkedIn postanowił ulepszyć Stories tak, aby każdy mógł od razu, w przeciwieństwie do Instagrama, dodać link do danej treści. To znak, że serwis bardzo mocno wierzy w to rozwiązanie i chce przyciągnąć nowych użytkowników. 

Stories na LinkedIn to jedna z zapowiedzi serwisu, która padła przed pandemią. Okazało się jednak, że rozwiązanie jest mało popularne w innych krajach, gdzie zostało wprowadzone jako pierwsze. Jak widać, LinkedIn postanowił się nie poddawać i dalej modyfikuje swój pomysł. 

Czy Stories na LinkedInie to przydatna opcja? Jak uważacie? 

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/09/linkedin-wprowadzi-stories-z-mozliwoscia-linkowania

Co zmieni się w regulaminie Facebooka od 1 października?

Przeglądając stronę z regulaminem Facebooka możemy zauważyć, że 1 października w życie wchodzi punkt 3.2. Co w nim znajdziemy?

Wynika z niego, że Facebook – w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz integralności społeczności – może usuwać i blokować treści, które uzna za naruszające standardy, zasady funkcjonowania serwisu oraz prawo. Chodzi nie tylko o dystrybucję treści, ale i m.in. o wysyłanie innym użytkownikom wirusów, naruszania praw innych osób, włamywania się na konta innych czy pozyskiwania danych w sposób zautomatyzowany.

W ostatnim akapicie czytamy, że serwis może usunąć lub ograniczyć dostęp do treści użytkowników/usług/informacji w sytuacji, w której uzna to za konieczne by uniknąć konsekwencji prawnych.

Zapis budzi wiele kontrowersji wśród użytkowników, którzy traktują go jako cenzurę i łamanie wolności słowa.

Więcej tutaj: https://socialpress.pl/2020/09/co-zmieni-sie-w-regulaminie-facebooka-od-1-pazdziernika

Udostępnij